AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
647

Hur bör man ha tändinng instäld på en 323i med turbo (e30) ?

Burnberg
Hur bör man ha tändinng instäld på en 323i med turbo (e30) ???
bränsle och tändsystem är orginal förutom en pbtr 1:1.4
laddtrycket ligger på 0.7bar.
Nu ska vi se om ja minns rätt. 1grad på 2 hg fram till 0.5 sen 1 grad per hg.. altså 4-5 grader ska du backa tändningen.. (tror ja)

mvh //Robert
Visa användare
152
Leon83
320IM-89 turbo
bmw 535 e12 turbo =)
jag har min helt orginal förutom att turbon o det skall på måste jag ställa om min tändning då? det är en 323-85 skall ladda 0.5bar kan ingenting om något så hjälp behöves!

Je
224
Jeppan
M30 TURBO
ja men de är mycke som ska göras. t e x du kan ju inte eller jo kan men de kommer inte funka i längden om du har en rörlig tändning som höjer tändningen när motorn börjar varva i o m att turbo bilar ska ha sänkt tändning när dom får laddtryck. men visst de är inte svårt att svetsa fast kastvikterna i fördelaren men de är ju inte bara de !! mycket jobb me annat så de kommer ju att kosta om du inte vill lära dig att skruva..

Med lite hjälp om hur saker fungerar så klarar nog alla snik konvertera.
Je
224
Jeppan
M30 TURBO
De va till LEON83....
Mja Har för mig att Bäckis skrev i ett inlägg här för ca 6mån sedan att man ska backa tändningen 1 grad / hg upp till 0,5kg sedan 2 grader/hg från 0,5kg

Mvh Christer

"Den som har mest grejer när han dör vinner!!!"
Visa användare
152
Leon83
320IM-89 turbo
bmw 535 e12 turbo =)
joda jag kan skruva lite men är inte proffs om man säger så... så om jag skall ladda 0.5 skall jag backa den 5grader!?
vad sitter kastvikterna då? hur känner man igen dom? förklarar ni så kan jag berätta lite mer för mina kompisar så kommer allt ordna sej!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.