|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag var ute och lekte lite med min BMW 325 härrom dagen i Visby, det är is och snö överalt så man kan ju sladda utan att det "sliter" så mycket på bilen. Men så hände det jag trodde jag hade slängt i friläget men det hade jag inte jag märkte av ren förtvivlan att jag bara hade två växlar kvar och det var 1:an och 2:an. Men så körde jag en bit toll och då försvann även de. men det är inget rassel i lådan dete bara det att det inte finns några lägen. Har verkligen lådan rasat eller kan det vara nån växelförare eller nått som har pajat? Det e jag som leder beema kulturen på ön :o) | |
|
Jag är inte rätt person att svara på detta då jag är okunnig på lådor men jag lånade en väns bil av annat märke och parkerade den, när vi skulle iväg igen så var lådan precis som din.. inga växelläge kvar alls... Kan meddela att i detta fall var det nått litet lager som kostade 6kr + jobb... slutade på ca 300kr.. :) Håller tummarna.. Mvh John |
|
|
Jo, jag hoppas att det ä nått lite billigare än en ny låda. Man e ju inte gjord av pengar :o) Men vill man lira fin så kan det kosta *suck* |
|
|
Finns det inte några fler personer som har något råd? Det e jag som leder beema kulturen på ön :o) |
|
|
känns vxl spaken sladdrig? eller helt normal... Ex:02-?,323-83,323-84,323/2,5,325t-89,325-91,530-77,528-84, |
|
|
Den känns sladdrig... Det e jag som leder beema kulturen på ön :o) |
|
|
Om den känns mycket sladdrig i spaken nu jmf med innan så är det garanterat sprinten mellan vxl spaken och växelföraren som har åkt ur, hände mig på en 240 turbo jag hade för några år sedan... började kännas lite sladdrig sedan försvan 3 o 4:an sedan 1 o 2:an. Med mycke ryck o slit fick jag i 2;an igen så jag kunde åka hem (ca 1 mil på 2:an va inte kul....)Hissade upp o konstaterade att sprinten va borta.... satte dit en fet bult o sen fungerade det igen, (denna lösning är bonnmek, o rekomenderas på traktorer men inte BMW)Men det går kanske så länge så du kan köra m bilen, tills du hittat en sprint om det nu är det... men det låter så! Hissa upp bilen lägg dig under o kolla upp mot utg axel ur vxl lådan, ovanför denna möter vxl spaken vxl föraren du ser snabbt om det är det som är felet. Mvh L Ex:02-?,323-83,323-84,323/2,5,325t-89,325-91,530-77,528-84, |
|
|
Det är länkstaget mellan låda o spak som har gått av (nästan helt säker)det har hänt mig på min M3 -88. Så gör som laban säger så löser det sig nog . |
|
powsgli |
På min lossnade låsbrickan mellan spak och länk. Som Du ser är det nog ingen större katastrof. Det är lite "smäck" på en del konstruktioner även på en BMW. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.