AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.456

M5 tillverkad 05/99 måste väl vara en -99 eller?

Sida 2 av 2
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
m5aaa: Dessutom har inte du några befogenheter att säga åt folk att inte ta kort på varesig din eller någon annans bil!

//Schnitzer

*Svenska M5 E34 Registret: Länk
*Svenska M5 E39 Registret
Kan du stå för att bilen inte är milskruvad samt att man kontrollerar detta vid ev. köp så ska det väl inte vara några problem att få bilen såld, du kanske redan själv har kontrollerat milen när du importerade bilen eller?

Mvh Andreas
NP
822
NPe
BMW G30 540dxDrive -22
BMW G42 M240ixDrive -23
BMW F11 520d xDrive -16
Porsche 997 Turbo -07
Saab 9-3 Cab -99
Saab 9-5 Kombi -06
m5aaa>>

Varför är du så på hugget? Vill du inte sälja din bil?
jag har intyg från bmw att milen stlämmer,och vad mer ska jag ha för att bevisa att bilen e inte skruvad.

m5aaa: Är det ett bevis för att dom har kollat mätarställningen elektroniskt eller är det ett faxbevis med garantiåtgärder?
jag har bägge intygen.
Räcker tyvärr inte med dessa intygen. Kanske inte varit mer än ett par garantireparationer i ett tidigt skede och då bevisar det ingenting!
Kolla tidigare ägare och där servicen är gjord (om det är aukt BMW-verkstäder)
klart det räcker. dom avläste alla minnen i bilen och dom intygar att dessa minnen inte går och fiffla med. ring och kolla med bmw.

det finns tydligen massa minnen i bilen och dessa är inte "skruv" bara. Räcker gott och väl som garanti för mig, annars vad vore med pöeng för dom och ta 500 kr för att göra något som dom kallar "mil kontroll" om inte det var säkert.

Jag repeterar: Det räcker inte! Tror det är många som kan "intyga" detta!
Det är tyvärr många som naivt tror att det räcker och känner sig säker men sedan upptäcker att bilen har varit skruvad.
Jag kommenterar inte just denna bil för det har jag ingen aning om!
Men återigen: Det räcker INTE!
ok, för dig räcker det inte, för mig gör det. alla har sina åsikter vad som räcker och inte räcker.
Skulle jag få tillgång till bägge intygen samt en kopia på briefet så man kan kontakta tidigare ägare så räcker det för mig iaf.
Jag argumenterar inte för vad du eller jag tycker utan för hur det faktiskt är.
Det är klart man får tycka vad man vill även om det är fel.

En del kanske tycker att säljarens ord är tillräckligt men det är det inte. En annan kanske en komplett servicebok är nog men det är det inte heller.

Att ändra mätarställningen i bilen så att BMW inte ser detta är varken svårt eller dyrt och görs väldigt ofta.
Kombiinstrument samt ljusmodulen (LKM) (from -99 års model även nyckeln tror jag) ändras för att få "rätt" miltal.
Morten B
I kapitel 13 i importguiden her på AutoPower står den en hel del vettig om manipulering av mäterställningen:

Länk

Som det står der: det er mulig å manipulere mäterställningen i ljusmodulen, men det er dyrt og krever tilgang til spesial-utstyr.
Morten B: Dyrt jämfört med vad?! Dyrt om du skruvar en 10.000:- kronors bil men om du skruvar en bil som kostar kring 200.000:- så är det väl inte dyrt! Nej, det är allstå inte en stor kostnad om du bestämmer dig för att skruva en bil!
bmw320cab
Ang mätarjustering så ändrar dom alla 4 minnena som finns på dessa bilar så att när bmw läser så får dom rätt fast den är fel.

Den modden är inte så dyr här i gbg tar dom 3500kr och då ändrar dom allt ljusmodul,nycklar tydligen ligger det i ews delen med.

Ang M5án så får man kontrollera den med tidigare ägare samt känna hur den känns. men tror den är säkert fin annars hade man la inte lagt ut den på börsen här.? hade inte jag iallafall.
Morten B
ml99: Jeg mente dyrt jämfört med å kun endre i kombiinstrumentet.

Men det er - som du sier - ikke dyrt jämfört med den potensielle fortjenesten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.