AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.457

M5 tillverkad 05/99 måste väl vara en -99 eller?

Sida 1 av 2
Am
141
Amos
BMW 540iA-93
Ska kolla på en M5 som enligt bilregistret är en -00 men enligt VIN-koden så är bilen tillverkad maj-00. Det borde väl vara en -99:a då?
Nån som vet vad jag bör titta extra på när jag kollar på bilen?
Alla tips är välkommna!! Tack! / Danne
Am
141
Amos
BMW 540iA-93
OJ! Maj -99 Ska det vara!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Go
119
Gorgonit
Alpina B10 4.6 -1999
Audi S4 - 2004
Nissan Micra Cab - 2006
Hej

Är det en inport bil? Om det är det så när bilprovningen registrerar bilen så tar de en uppskattad årsmodell så det kan mycket möjligt vara en 99 fast det står 00 hos vägverket.
Am
141
Amos
BMW 540iA-93
Den är importerad för några veckor sedan
Am
141
Amos
BMW 540iA-93
Nu lyckades jag trycka iväg det....f-n... Skiljer det någonting och i så fall vad?
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Vad är det för reg. nummer på den M5:an?

//Schnitzer

*Svenska M5 E34 Registret: Länk
*Svenska M5 E39 Registret
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Gorgonit: På en nyare BMW behöver man inte uppskatta årsmodellen, den framgår tydligt av chassinumret.
Det är endast i osäkra fall man "uppskattar" årsmodellen med hjälp av ibruktagandedatumet...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Nej är bilen byggd maj-99 så är det en 99:a och ingen 00:a tittade precis på en svensksåld M5:a byggd juni-99 den är klassad som en 99:a hos vägverket, om det gäller det den Avusblåa för 199900kr på börsen som händelsevis är byggd maj-99 chassinummer GJ17468 så har den ingen årsmodell utskriven på raden för årsmodell utan där är det tomt vilket det oftas är på bilar från 1998 årsmodell och yngre i stället står det på svensksålda bilar tillverkningsmånad vilket det tyvärr inte gör på privatimporteradevagnar till besvär för intressenter av dom fordonen.

Mvh Stephan
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Kollade på den M5:an idag för 199.900 kronor. Den såg väldigt fin ut, men jag har hört negativa saker om den firman som har den. Bl.a. att de drar tillbaka mätare vilket inte är så kul att veta om man ska köpa bilen där. Tog några kort på utsidan också!

//Schnitzer

Am
141
Amos
BMW 540iA-93
Schnitzer: Verkade milen kunna stämma? Vad heter heter firman?
Funderar på att köpa denna om den är kvar.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Amos: Alltså bilen såg fräsch ut. Jag kollade bara på utsidan när jag såg den. Svårt att säga om milen stämmer. Kollade inte supernoga på stenskott etc, men den såg fin ut. Firman heter Car Company i Karlstad. Jag tror att detta är deras hemsida: Länk

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Amos: Kan försöka skicka dig bilder på bilen om jag kommer hem till min vanliga dator om du skulle vilja ha? Om du kommer och tittar på bilen så kan jag gärna följa med till handlaren. Jag vet exakt var det ligger.

//Schnitzer

Schnitzer:

Enligt den hemsidan som du länkar till finns ingen M5
det är jag som äger denna M5 och inte någon Carcompany. dom har bara polerat den. Schnitzer: jag såg dig kolla på min bil här om dan. Varför tar du kort på min bil????
har du inger annat för dig
så vitt jag vet så har firman avvecklat verksamheten också
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
starre: Nej precis, men den firman har haft många bilar utan att haft dem ute på internet.

m5aaa: Vad ska man tro när det sitter en Car Company-skylthållare på bilen? Jag sätter då inte på någon skylthållare med någon bilfirma som inte bilen är såld på. Ganska löjligt! De polerade bilen och nästa dag gick de i konkurs eller? Skulle hller inte sätta på någon skylhållare med ett företag som har polerat bilen heller för den delen. Låter lite skumt tycker jag. Om du dessutom inte tyckte om att jag tog kort på din, varför kom du då inte fram till mig och sa det?

//Schnitzer

so
73
sonny
328 -00 Touring
m5aaa:

Står det en bil på en bilfirma så kan man ju förutsätta att den är till salu. Eller hur?
Inget konstigt med att han kollade in din bil.

/S
det var dom som satte skylthållaren inte jag. tänkte inte så mycket pa det som du tydligen gör!!! jag har importerat bilen själv och INTE Carcompany. killen där polerade bilen och inget mer med det. vad du tycker spelar inte så stor roll.
min bil STåR inte på bilfirman utan i mitt eget namn. vem har sagt att den står i bilfirmans namn????

löjlig tjafs detta tycker jag
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
sonny: Bilen stod inte hos någon bilfirma, den stod i stan, MEN den är till salu som många av oss har sett. Står det dessutom en bilfirma som alla i Karlstad känner till bak på skylhållaren så tycker jag inte att det är så konstigt om man tittar på den.

Jag har en hel del vänner i Karlstad som vet mycket om bilfirman Car Company och att de importerar bilar och drar dem i mätaren. Om nu bl.a Amos som har frågat mig om bilens skick var bra sett till mätarställningen så vill jag ju inte lura honom så han får åka långt i onödan. Jag vet som sagt bilar som har sålts av den firman som har varit importerade och dragna i mätaren, och vill bara upplysa Amos om den firman eftersom det stod det på skylhållaren bak.

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
m5aaa: Om du verkligen hade velat sälja bilen så hade du kunnat ha lite trevligare attityd och inte tagit så illa vid dig om folk vill kolla upp bilen. Ska man lägga ut 200 tkr så vill man nog gärna veta lite om bilen. Jag tycker bara att det verkar skumt att du lägger ner dig så mycket, då man kan tro att det är något skumt med bilen (även om det inte är det). Jag hade inte brytt mig om min bil hade varit på annons och folk hade börjat debattera om den. Det är väl snarare bättre så de får sig en uppfattning om hur bilen är. Skulle det sedan komma fram till att den var skruvad i mätaren så är det bara bra för sånt är oärligt och ska inte förkomma.

Sedan så hade jag själv inte tyckt att det hade varit så bra om någon som har rekondat bilen drar upp sin skylhållare bak på bilen. Då har de gått utanför sitt område! Värdelöst då de "kanske" har gått i konkurs.

//Schnitzer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.