|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
svardska |
Nej det gick alldeles för fort, jag han med nöd och näppe väja undan! ;-) MVH k´sVärd It´s my way or the highway |
|
Oj fan, hur bilen såg ut... Tur att du lever! I olyckor av den här typen hade nog en mindre men modernare bil klarat sig bättre, men hade man frontat så står sig nog E32:an ganska bra än idag pga. vikten. |
|
| Jadu Svardska.. Shout at the devil. The devil within in. Devils dance. They´re all there. Don´t let ém grind you down and you vill in end up in the Paradise city.. Ser bilderna och helt klart att du ska hålla avtalet med gamle Bockfot då det ser ut som du haft en djävulsk tur... Bra att du klarade dig. | |
|
Skönt att du klarade dig svardska, hoppas du sätter dig i sadeln snart igen! Mvh |
|
|
Ehm vikten har ingen betydelse för hur du klarar dig....du utsäts för lika stor kraft som personen du krockar med...d e styveheten o hur krocksäker den e....men troligtvis så skulle du klara krocken bättre än honom..d e ju trotts allt en Beemer! Annons i tidning i Kairo: "Hem önskas för vänlig Labarador. Äter allt. Älskar barn" |
|
|
lethal_kim: Tänk en gång till, krockvåldet minskar med ökad vikt om du krockar mot ett rörligt föremål med bestämd massa. |
|
|
Vikten har stor betydelse vid en frontal krock. Det blir samma kraft på båda bilarna men retardationen blir större på den lättare bilen och stor retardation ger stor kraft på personen i bilen. |
|
|
Skönt att du är okay, vilket man inte kan säga om bilen.Tycker du ska skippa åsnan,tänk att hamna under den då. mvh/micke Länk Länk Ny 02sida |
|
svardska |
Ja det blir väl OK kan jag tro! Jag har umgåtts flitigt med Jonny min kompis! (Jonny Walker) den senaste veckan Och det känns som att jag börjar landa lite försiktigt! Sprit! Cigarretter och starkt snus gör underverk i en svag mans själ!!! Nä nu får vi resa oss upp och ta tag i nya project! Kan tänka mig att köpa in en motorrasad 750´i rätt färg och flytta över min fina maskin! |
|
Andersson_CSI: Nu har jag mest koll på Merca men BMW bör vara liknande. Du sitter i de flesta fall säkrare i en riktigt stor gammal bil än i en ny småbil. Kör du in i en bergvägg är det en sak.. då är säkert en modern småbil bättre.. för då måste bilen ta upp sin egen vikt. Krockar du däremot med en annan bil så blir det den andra bilen som tar upp din vikt och din bil den andre bilens vikt.. förenklat uttryckt. Man har alltså en JÄDRA stor fördel av bara vikten när man krockar mot annan bil.. Det spelar långt mycket större roll än man tror och marginaliserar faktiskt mkt av den moderna säkerheten i den andra bilen. Nu kan jag som sagt inte BMW till 100% men jag har tidigare sett bilder på ett par krockar med Mercas gamla S-klass w126 med betydligt nyare bilar. Det ser ut som att de nyare bilarna har kört in i en betongvägg.. |
|
|
..efter att ha kollat på bilderna håller jag dock med om att det ser aningen vekt ut... ..om man jämför med min gamla Merca tex som också fick sig en rejäl flygtur o tillslut landade på taket o kanade.. Länk |
|
svardska |
Att det ser vekt ut beror nog på vikten som tryckte på och farten 110 ungefär, det gick väl ca 90 när jag åkte uppocner och väntade på att det skulle ta stopp! Men visst ligger det ngt i det ni säger! mindre och lättare bil hade inte tryckt på så mkt som e32án! Min vikt däremot! "1,45 dc/ton" gör väl sitt till det med! MVH k´sVärd It´s my way or the highway |
|
Usch, inga fina bilder det där. Tur att det gick bra med dig ändå. Hur blev det med den andra bilen. Stannade den eller bara åkte vidare? Såg han att du for av? Hur som helst så är det skönt att det inte blev personskador. ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.