|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
svardska: Om det inte fixar sig med bilderna så har jag tillgång till en WEBserver.. Beklagar sorgen.. =0( men tur att du klarade dig så lindrigt.. =0) |
|
|
njae , det här var konstigt. jag har fått andra mail men inget från dig , maila till maxer och se om han får bilderna. "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." |
|
| svardska: Det går bra att mejla.. om det inte går att mejla till adressen som jag har här på sidan så får du en annan adress och skicka till.. | |
svardska |
Wadel det är på väg igen! Funkar det inte så provar vi dig Maxer! Ok? MVH k´sVärd It´s my way or the highway |
| svardska: Japp.. det e lugnt.. | |
svardska |
dom är på väg till dig med nu! så kolla hotmailen... MVH k´sVärd It´s my way or the highway |
|
nu gick det perfekt ! Bilderna upplagda under : Länk Fy fan vilken jävla smäll !!! tur att ingen satt på passagerarsidan ! "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." |
|
svardska |
Ja verkligen! Älskade hustrun var hemma som tur var och kidsen också! Nu blir det Åsna och vagn i fortsättningen! Är det nån som vet om nån sjysst Donkey som inte sparkas för mkt så säg till! Vagn har jag ju redan som ni ser! MVH k´sVärd It´s my way or the highway |
|
svardska: Någon där uppe såg efter dig helt klart vilken himla smäll |
|
svardska |
Nja Jag vet inte! Jag har ju ett avtal med han en trappa ner så!!! Han har kanske ett visst intresse av att hålla en buse som mig vid liv! Med tanke på vad jag matar in i spritskatt tobaksskatt och bensinskatt varje år! Men visst jag förstår vad du menar! Känner mig lite mer ödmjuk än vanligt ska jag säga! Livet är inte självklart på samma sätt som förut! Mitt budskap till er alla kompisar där ute som gillar bilar och tycker att det är kul med dessa fartmonster som vi håller på med! Var försiktiga! Livet har andra värden som vi måste ta vara på! Det är inte ett dugg häftigt att ligga upp och ner i diket och vänta på att det ska börja brinna! Jag lovar mina vänner att ni inte vill uppleva det! Det önskar jag inte min värsta ovän i livet! Kenneth! MVH k´sVärd It´s my way or the highway |
svardska |
En annan sak man lär sig när man hängt här några år och lärt känna folk är att dessa kontakter som man får här är viktiga och betydelsefulla! Jag fick besök av en kompis som jag lärt känna här för ett par år sen idag! Det var jättebra att snacka lite skit om bilarna osv! Plocka lite och umgås bara! Ja som ni ser grabbar så får man nya upplevelser och erfarenheter av dessa händelser! Live and let Live! MVH Kenneth MVH k´sVärd It´s my way or the highway |
|
Häv avtalet med han där nere, upprätta ett nytt med han där uppe! (för det var väl han där uppe som var aktiv denna gång) Ut å kör igen så fort du repat dig, så är du nog tillbaks ganska snabbt. Ser fram emot att se din nästa BMW...för det blir väl en BMW ;-) /Lazze Länk |
|
svardska |
vi får se LAZZE! iNGÅNGNA AVTAL har viisss vikt!!!! He He ! Deal Whith the Devil counts!!! Visst Lasse! Vi kommer igen! No shit! Kenneth! MVH k´sVärd It´s my way or the highway |
|
Fy fan fruktansvärt att se hur en enkelt en E32:a trycks ihop det är ju en ganska stabil konstruktion minst sagt så det är klart att det handlar im rejäla krafter. Tur i alla fall att det var en E32:a som fick ta smällen hade det varit en liten japanare kanske vår vän svardska inte hade klarat sig lika bra! Och det får en och tänka lite på bilval och liknade för mig är det viktigt att man kör en stor bil där man sitter säkert så en E32a med airbag, bältessträckare mm och framför allt 2 ton tyskt stål känns mycket bättre än någon liten clio eller micra! Om inte annat kanske det är värt alla extra pengarna det kostar att kör en törstig 2 tons pråm när något sådant händer! BMW CS #5139 |
|
| I fallet med Svardska var det en stor nackdel med den höga vikten som E32 har. Bilens massa tillsammans med hastigheten är ju det som mosat taket. En lättare bil (med lika stark takstruktur) hade klarat flygturen bättre. Vid andra typer av olyckor är det dock ofta fördel med en tung bil. | |
|
Svardska: Får säga som dynamit-harry, Vilken jävla smäll! :) Nä men ärligt talat tur att du klarade dig undan med livet i behåll! Hoppas att du finner en ny hjärtevän... J.L: Även om en stor bmw från början av 90-talet tar en smäll ganska bra jämfört med t.ex. en Micra från samma år så ska man dock inte glömma att bilindustrin och även krocksäkerheten hela tiden utvecklas i en extrem fart så en ny småbil är nog mkt säkrare än en gammal E32. Men visst en del betydelse har vikten och snackar vi bilar av samma årgång så är storleken ofta av stor betydelse. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| Håller med Andersson_CSI där. Förmodligen hade en Toyota Yaris eller någon annan liten bil klarat smällen bättre än E32:an. Det har hänt mycket på 15 år. | |
|
Skönt att allt gick bra och att det enbart var materiella skador.... Ett tips till alla er på forumet: Om ni skulle hamna i en situation där bilen ligger på taket och ni behöver ta er ut tänk på följande: 1. börja med att sätta fötterna på taket. 2. sätt händerna på taket, så att det är händerna och fötterna som bär kroppsvikten och inte bältet. 3. först efter det, ska man lossa på bilbältet samtidigt som man håller emot med en hand och fötterna... det finns de som har klarat själva olyckan men skadat nacke och rygg av att de trillat och slagit i huvudet när de lossat bilbältet. En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt! |
|
|
Jo det är klart tung bil har alltid en nackdel när den hamnar på taket men om en 750iAL frontar med en Yaris vill i alla fall inte jag sitta i Toyotan! BMW CS #5139 |
|
|
En rejäl smäll! Hann du byta fälgar? Zaharald |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.