|
|
|
|---|---|
| Är "bara" förarairbag standard i en 318 -99 E46? | |
|
Airbag på förarsidan(ratten) och passagerarsidan(fram) samt sido Airbag i båda dörrarna fram är standard. Ej säker på när Airbag för framrutan(skydd för glassplitter) kom, på -00 är det iallafall standard med Airbag skydd för glassplitter på framrutan. Ovan gäller Svensksålda, kan variera på import... |
|
|
Tjena, jag är ganska säker på att 6 stycken är standard på alla E46. 2 fram 2 i dörrarna 2 korvar i taket (syns en SRS logga på insidan av A-stolpen) Tillval är och var airbags i baksätet så max är 8 stycken totalt. /CF |
|
|
Jag har 2 fram (ratten och passagerare), 2 i dörrarna fram och två i framrutan för skydd av glas-spliter. Om det är det nu de är till? Det står i alla fall Airbag i ramen av framrutan, det står airbag på varsin sida. ------ Länk Länk |
|
|
Jag har också sex airbags, alla fram. Är också ganska säker på att det är det antalet som är standard på alla E46:or. Korvarna i taket är inte mot glassplitter i första hand, utan skall hindra att man slår i huvudet i sidorutan om man blir påkörd i sidan. "Korvens" främre fäste sitter i nederkanten av A-stolpen (lite ovanför där framrutans nedre kant är invändigt. Bakre fästet för "korven" är i överkant av B-stolpen. Så när "korven" har utlöst, går den diagonalt över sidorutorna och täcker merparten av rutan. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.