|
|
|
|---|---|
| Jag har en 1 dm gummisladd på mitt tanklock. Den hänger löst och vet att man kan sjuvöppna luckan från skuffen. Min fråga är var tåten ska sitta någonstans inne i tanklocket. Är rätt irriterad på den lilla sladdstumpen som man ständigt måste stoppa in innan man stäcker luckan. | |
| Tror detta ej är en sladd för något elektriskt ändamål, utan endast för att inte tappa bort tanklocket... så är det på min e39. | |
| Men sladdstumpen ska väl vara förankrad någonstans i tanklocksutrymmet? | |
| Självklart, men kan inte svara exakt var då jag inte har min bil framför mig.... kollar detta vid tillfälle! | |
| Tror att jag hittat var den ska sitta. I bakre gångjärnsfästet? Där finns två piggar varav min ena är avbruten så det kanske är därför som den hänger lös? | |
| Det stämmer nog, tycks minnas det skall sitta där någonstans. | |
|
Öppningen från skuffen med plastvajern går till låsanordningen så att man kan öppna tanklocket om c-låset har fastnat.Jag har letat efter en gummisladd på mitt tanklock och konstaterat att jag har då inget. p.s Stout det blev riktigt snyggt i motorrummet efter din tvätt. ----- Mvh Nils Mayer Länk |
|
| Tack BM :) Jag hade ingen sladd på min gamla Touring heller men på den nya sitter det en. Får ta mig ut till skroten och se om jag kan hitta plastbiten som är av på insidan av min lucka. | |
|
Har ju en E39 ståendes i närheten så kilade dit med kameran o knäppte en bild. Länk Så vitt jag vet så är det sådär det ser ut orginal. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Tack för den bilden. Gick precis ut och tittade för hundrade gången och visst, där på tankluckan finns ett litet fäste som jag inte uppmärksammat tidigare. Då har man fått det bekräftat ytterligare en gång att en fråga är aldrig för dum :-) Stort tack Partik_N |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.