AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.644

Lite off topic: Vad använder ni för kameror?

Sida 4 av 4
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Som ägare av en IXUS 500 är jag naturligtvis lite partisk i frågan men jäklar i mig vilka bilder den tar! Helt makalösa med grym skärpa och bra färgbalans. Jag kan verkligen rekommendera den om ni främst är ute efter bra bildkvalitet men inte har lust att släpa runt på en systemkamera typ EOS300. Enda nackdelen med IXUS 500 är att displayen på 1,5" är i minsta laget.

Canon PowershotS1 är ett mycket trevligt alternativ för er som kan stå ut med en lite större kamera och vill ha ännu bättre bildkvalitet och men inte vill lägga ut 10k på en EOS 300.

En annan mycket fin kamera i dagsläget är Sonys DSCW1 som bjuder på Carl Zeiss optik och en 2,5" förhandsgranskningsskärm. Skärmen ser enorm ut i jämförelese med andra digitalkamerors. DSCT1 tar skräpbilder i jämförelse (men så är den ju å andra sidan bara hälften så stor)

Angående Kalles diskussion om lagringsmedia kan jag tillägga att Secure Digitial inte alls är dubbelt så dyra som Flashkort. Prisskillnaden ligger snarare kring 50%. Memory Stick och Olympus XD varianter ligger ungefär på samma pris, snäppet över Secure Digital.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
andreas_lofgren:

Tyvärr finns inga manuella bländarinställningsmöjligheter på IXUS 500, det är avgörande för mig (som kontrollfreak) ;) annars är den säkert bra!

Powershot S1 med 10x zoom är högintressant om man vill filma (med 30 bilder/s i 640x480 ligger den i toppklass) utan att behöva köpa en filmkamera också, tyvärr är det "bara" 3,2 Mpixlar. Då skulle jag hellre ta en Olympus C-765...

Mycket möjligt att Sony ryckt upp sig med sina senaste D-kameror.

Mvh
Visa användare
323
sword
330e Touring Xdrive 2021
Hej och tack för synpunkterna. När det gäller riktigt kompakta kameror så har ni nämnt många intressanta modeller. Jag ska för min del vänta in Panasonic DMC-FZ20, som familje kamera. Till dess kan det bli en budgett-kompakt-bra-att-ha-i fickan-kamera.

Hur skapar ni era proffsiga länkar? Har sökt inlägg, hittar ej.

Mvh
sword
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det är bara att skriva in adressen hela "Länk så skapas [URL:en] automatiskt.

//Lövet

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ojsan, automatfunktionen är så bra att man inte kan skriva hur man ska göra, utan den tolkar det som man skriver in en adress själv. Mitt inlägg ser ju inte klokt ut.

Men som sagt, skriva bara in hela adressen så skapas [URL]-symbolen helt automatiskt.

//Lövet

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
När man hovrar över hyperlänken så står det precis som man ska skriva! Länk t.ex.

Mvh
Visa användare
323
sword
330e Touring Xdrive 2021
Tänkte bara säga att jag har förstått hur man skapar länk nu. Tack. Hoppas hinna lägga in bilder snart.
Mvh
sword
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Länk
Finns nog en del att läsa här också.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
323
sword
330e Touring Xdrive 2021
Tack.
vad skulle ni säga om den här: Länk

Kommer tydligen i september.
Hoppas länken fungerar nu.
Mvh
sword
Jag tycker det här är en riktigt bra sida med många seriösa kameratester och bilder att jämföra: Länk

____
Reach the door with a breath and a scream.
Visa användare
323
sword
330e Touring Xdrive 2021
Tack för länken Greenberg. Det här visste jag inget om.
mvh
sword
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Min nästa D-kamera kommer helt klart att bli den nyaste ur Canon Powershot-serien.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.