AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.646

Lite off topic: Vad använder ni för kameror?

Sida 1 av 4
Jag vet att det kanske är lite off topic men jag hoppas att det går igenom.

Jag har stora funderingar på att skaffa en digitalkamera men vet inte riktigt vad jag ska köpa. Jag är ruskigt sugen på en Canon 300d EOS. Fast jag vet egentligen inte om jag behöver en så kraftfull eller om det räcker med en enklare.

Vad har ni för kamera?

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
Visa användare
385
Nord
520i -86
323i -85
Canon Powershot G3. Kanon kamera i mellan klassen! stort + är displayen som går att vrida i alla riktiningar. Blir klockrena bilder.
Nikon Coolpix 775.

Funkar. Men visst hade det varit kul med en lite bättre kamera. Bilderna har en tendens att bli lite bleka, och 2 MP har sina begränsningar även om det räcker till det mesta jag gör.

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Canon Powershot S50. En 5MPs kamera som enligt min mening funkar mycket bra och tar kanonbilder. Ett minus till att den är lite större än "liten".

BMW4EVER!
---
Min E39:a: Länk
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Bytte för ett tag sedan från en Minolta Dimage X 2mp till en Konica Minolta (de heter ju så nuförtiden) Dimage G600 6mp.
Är mycket nöjd med den nya. Liten, snabb uppstartstid och metallhus.
Rekommenderas.
Gav strax över 5' för den i våras men nu kostar den billigaste på Pricerunner 2724kr!!!

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Canon Digital Ixus 400 - ganska liten och ger bra bilder.

Kolla annars på Länk de gör de allra mest vederhäftiga testerna jag känner till.

Mvh Björn
Länk
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Aj, komma i URL'en, skall vara Länk

Mvh Björn
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Nikon Coolpix 885 - Köpte den för 3 år sedan då den var bland det bästa du kunde få för rimliga pengar. Den kostade då ca. 9000 kr i Sverige men köpte den i USA för $500.

Kameran tar bra bilder generellt men brister finns i mörkare miljöer (skymning, inomhus, etc) och även fördröjningen mellan knapptryck och när bilden verkligen tas kan irritera.

Skulle jag köpa en ny kamera idag så skulle jag ta med egna minneskort till butiken och testa de intressanta modellerna och sedan jämföra resultatet hemma på datorn.

___
BMWCS #5157
kör på Canon powershot A75, mkt nöjd med apparaten, inget "brus" på mörka bilder osv tack vare bildprocessorn, men antiskaket ger jag inte mkt för, redan vid 1/15:s slutartid blir bilderna oskarpa om man inte är stadig på hand eller har stativ

___
Mvh
Patrik N.
Jag kan rekomendera Canons Powershot samt IXUS- modeller - De är prisvärda, tar fina bilder, och har bra möjligheter till inspelning av rörliga bilder.

Själv har jag en Minolta DiMAGE S414, 4 megapixel, som jag är mycket nöjd med. Det finns fina inställningsmöjligheter och kameran tar riktigt bra bilder, även om de tenderar att bli gul-aktiga (avhjälps på 0,5 sekunder med ett bildredigeringsprogram).

Jag var själv först inne på en Canon Powershot, men så dök Minoltan upp till ett mycket förmånligt pris, så jag slog till.

En utmärkt site för att jämföra digitalkameror är www.stevesdigicams.com - det finns många testbilder tagna av respektive kameramodell - enkelt att jämföra och avgöra vad som faller en i smaken. Prisjämförelser gör man på www.pricerunner.se - finns tusenlappar att spara på att handla på rätt plats!

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Jag har en Sony DSC-P10, jag är nöjd med den, bra och allsidig kamera, man skulle kunna önska sig mer optisk zoom möjligen, annars perfekt.
Titta lite på följande site Länk för att bilda dig en uppfattning om pris/pestanda.

___
"Lorem ipsum dolor sit amet ..."
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
Har en Kodak Easy share cx 4310, kostade mig 1000:- och tar klockrena bilder på 3,2 megapixel.

/BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den
Har en Canon Eos 300 D, funkar kanon.

Riktigt bra bilder!

MVH / Jacob
Sony Cyber-shot DSC-U20

En väldigt liten kamera som är lätt att ha i fickan... 2 megapixlar... inte någon värsting... men den duger... ingen zoom dock... och det är nackdelen.

Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Jag har precis nyss (igår) köpt mig en Sony DSC-F717. Fantastisk sak.

___

En, men en BMW.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Rammstein: Är det den som nästan kan liknas vid ett vapen?

Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
HP R707, toppenkamera som startar upp mycket snabb och tar bilden med mycket kort fördröjning då man trycker på knappen.
Den är även väldigt liten, i storlek ungefär som en Ixus 500.
mycket trevlig kamera, helt klart den bästa jag testat.

MVH
/Jonas
Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter...
Köpte en Konica-Minolta G400 igår. Supersnabb! Från det man startar den till första kortet är det typ 1sek! Mycket inställningsmöjligheter m.m. Första intrycket är väldigt bra! Får återkomma med hur bra den är när jag har bekantat mig mer med den. Mycket nöjd med bilderna än så länge. Har väl knäppt 150-200 redan :-) Roligt att testa ju! Mycket bättre bilder än den Nikon 775 jag hade tidigare. Särskillt i dålig belysning.

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Förressten om nån skall köpa SD-Kort nu så köp på www.webhallen.com ett Kingston 256mb för 399:-!! Billigt var ordet!

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Till och med 379:- nu såg jag.....beställde i måndags jag och då kostade de 399....jag som tyckte det var billigt...snabba ryck i prissättningarna

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.