|
|
|
|---|---|
|
Länk men jag gillar min bil ändå:-) /Anders | |
|
Det är vad han tycker, det är ju tur att alla inte har samma dåliga smak som han iallfall. Mvh/ Oskar |
|
|
Var det ingen sanning i det han sa? "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
|
När jag pumpade däcken på min bil stod en äldre herre vid sidan om med sin X5. Jag frågade om han var nöjd med bilen. Han förklarade att han köpte den ny år 2001 och sa rent ut till mig "djävla skitbil". Varför då frågade jag, elektroniken går sönder stup i kvarten och det är bara plast svarade han. Har aldrig kört en X5 själv men tycker i allmänhet inte om Suvar. Så jag betvivlar inte Topgear. Bara för att den är en BMW så behöver den inte vara bra och som han själv säger. Varför köpa en X3 när en 5-serie kostar lika mycket? |
|
|
Nån sanning fanns det kanske, fast det skulle ha varit intressant att se hur andra jämförbara SUV:ar hade klarat off-roadtestet.Och hur bra en Land Rover hade klarat ett älgtest i 70! m.m m.m. /A |
|
|
En X5 3.0 kostar 30.000 mer och är betydligt slöare och inte lika kul att köra! /A |
|
|
Stout: sorry, såg fel, trodde i ivern att du syftade på X5! 5-serien är en underbar bil, tänkte köpa den från början! Nää nu har jag skrivit 3 inlägg på raken och kommenterat mig själv, så nu får det vara nog. /A |
|
|
:-) Jag har också kommenterat mig själv ett par gånger. Är du nöjd med din X3? |
|
|
Stout: Om jag är nöjd med X3? Jämfört med min Mazda 323F så är den en dröm att köra! Jag tror att BMW vill göra bra bilar,och jag tror inte att de gör en skitbil med flit!La du märke till att BMW(plasten mm) var återvinningsbar i filmen!?BMW ligger ju före i utveckligen som du vet, så även på detta område! Antingen gillar man X3 eller så gör man det inte! Alla gillar inte mörk öl (Stout tex;-) andra gör det!! /A |
|
|
Hehe. Jag tycker inslaget var rätt bra faktiskt! Höll med om nästan vartenda ord. Men så är ju inte jag nån SUV-älskare heller. Precis som han sa, varför en X3? En vanlig 5serie är bättre på allt, och snyggare och roligare att köra. (okej jag har inte kört X3an men allt tyder på det). Vill man ha en bruksig skogsbil så finns absolut bättre alternativ. X3 (och X5) är så jäkla "wannabe skogsmulle" över, tycker jag. Precis som de flesta SUVar. De enda nutida SUVar jag faktiskt gillar är Range Rover och VW Touareg. Men skulle nog aldrig köpa en sån biltyp för de pengarna även om jag kunde. Sen att folk hänger 20"+ fälgar med lågprofildäck på SUVarna gör mig inte heller klokare. Men men.... Det är ju tur att inte alla tycker lika. Kan avslöja att när jag hade med mig både tjejen och min mor till BMW nu i sommar blev de båda störtkära i en X5!! Trodde aldrig jag skulle få se min gamla mamma så otroligt imponerad av en bil! Mvh Micke |
|
|
Ja det mesta offroad dessa nya suvar får träffa på är väl lite grus i vägkanten om ens det. Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid plats till en stor kall öl... /Stefan F |
|
|
Jag håller med i dom också... nästan... jag tycker om X5 men jag tycker X3 är så j*vla ful... det är det största problemet... |
|
|
Jag tycker att X3 är mycket snygg, och anser inte att kvalitetskänslan är så hemsk som han vill ge sken av, men i övrigt får jag nog hålla med Clarkson, E61 är ett bättre köp (och ännu snyggare :)) Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
| håller med kalle...e61 är bättre köp..x3 är en stadsjeep alltså fungerar den lika bra i terrängen som en 3-serie x..den har ingen speciell funktion men kostar ändå massor..det gäller även x5 .. | |
|
Så E61 är ett bättre köp om man skall ut och köra i terrängen, eller slira runt på svenska vintervägar?Eller kör ni bara på motorvägar om sommaren;-)? /Anders (med taggarna utfällda) |
|
|
Tycker inte du ska bry dig vad andra tycker det är ju du som köpt en bil som du gillar.Själv tycker jag den är så där lagom tuff.Tror knappast E61 är bättre till det som du har tänkt att använda den till,eller? Sen tycker jag att x3an är mycke snyggare live än på bild. mvh/trucker Länk Länk Ny 02sida |
|
|
Sigdarve: Jag håller faktiskt med dig! Huruvida E61 eller X3 (gah, vad har den för E-kod?) är det bättre köpet beror ju helt och hållet på vad man har för krav och användningsområde för bilen. Bor man eller kör mycket där det är riktigt dåliga vägar (läs: grusvägar med gräs i en upphöjd sträng i mitten) är X3 alla gånger att föredra, inte minst när man har bilen full med folk och packning. På en isig vinterväg (i synnerhet där det är många backar och krön!) skulle jag också föredra X3... /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Tack för det! Jag har nån sorts kris just nu tror jag, det känns vansinnigt att köpa en bil för så mkt pengar, men det går nog över! Hoppas vintern kommer snart, med blixthalka och 1/2 meter snö;-)! /A |
|
| jo jo sigdarve du har rätt...det beror naturligtvis på vad man ska använda bilen till...men bor man inne i stan är en e61 bätrre tycker jag..bor man te på landet så är man dum om man inte har en jeep eller något fyrhjulsdrivet | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.