|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jeg er Dansk og er netop flyttet til Sverige såjeg kan købe mig en billig bil ;-) Jeg har kollat på en BMW 523 i A fra 96 med 9600 mil. Bilen er direkte importeret fra Tyskland. Hvad skal en sådanne koste? | |
|
Hej, Glemte at sige at bilen er i fin stand og med læder |
|
|
Hej och välkommen till världens bästa forum. Jag är ingen E39 expert men jag tycker ett pris på mellan 70-80 är rimligt om bilen har bra historik. Simon_en är vass på E39:ans prisbild, kanske är jag inte helt fel ute?? mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
| lågt miltal höjer en del, ca 85kkr.... | |
|
Tror att 80-85KSEK är ett rimligt slutpris om miltalet är korrekt. 9600mil är verkligen lågt på en 8år gammal 523. /Simon |
|
|
Hej, Tak for jeres svar. Ja jeg er klar over at mil tallet er lågt, men jeg var hos BMW i dag for at undersøka måtarstållningen og de kom også til 9600 mil. Serviceboken ser også ok ud. Selve bilen ser også meget lidt slidt ud og er i fin stand. Den svenske bilhandler opkøber selv fra private i Tyskland, hvad mån han købe en sådanne bil til i Tyskland? Bilen er ifølge det tyske registreringsbevis, først blevet brugt som firma bil i Munchen, hvor den har kørt de flest kilometer ifølge serviceboken, cirka 6000 mil. I 99 er den købt af en en dame på 47 år, fra 99 til o4 har hun kun kørt de sidste 3600 mil. Hvad siger i ? |
|
|
Låter mycket bra om allt stämmer. Om du har möjlighet, ring och prata med förra ägarna och kolla så allt stämmer. Vilken bilhandlare i sverige är det som säljer bilen? Finns många skumma importörer tyvärr... mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
85.000:- för en 523ia-96 är för mycket tycker jag. Det var inte länge sen jag var på väg att köpa en 528i-98 (svart) välutrustad, det enda som saknade var väl NAVI och drag skulle jag tro. Den var jag på väg och köpa för 100.000:- Försäkringen gjorde att jag backade. Jag skulle tippa en 523iA-96 mellan 65-75000:- ------ Länk Länk |
|
|
Grodan, tänk på att bilen inte ens gått 10 000 mycket låg mätarställning för att vara en 96:a! Dessutom har den SCHiin!!! /Simon |
|
|
Tjena, Ok har netop köbt den, men for mere end 85 000 Egentlig er det også ok med mig, så länger bilen er i fin stand og der ikke er fixet noget ved måtarstållningen eller andre problemer. Jeg har köbt den hos Orian Bilar i Malmö. Killan virker ok, han var selv med på BMW og teste måtarstållningen. Han sagde han forstod min handling. |
|
|
Henrikventzel, känns säkert hursomhelst som ett riktigt klipp för dig som dansk! /Simon |
|
| Samme bil i Danmark koster 270.000 dkr altså over 300.000 sek, så ja jeg er en glad mand ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.