AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
790

523 i A Hvad skal den koste?

Hej. Jeg er Dansk og er netop flyttet til Sverige såjeg kan købe mig en billig bil ;-)
Jeg har kollat på en BMW 523 i A fra 96 med 9600 mil.
Bilen er direkte importeret fra Tyskland. Hvad skal en sådanne koste?
Hej,

Glemte at sige at bilen er i fin stand og med læder
Hej och välkommen till världens bästa forum.

Jag är ingen E39 expert men jag tycker ett pris på mellan 70-80 är rimligt om bilen har bra historik.

Simon_en är vass på E39:ans prisbild, kanske är jag inte helt fel ute??

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
lågt miltal höjer en del, ca 85kkr....
Tror att 80-85KSEK är ett rimligt slutpris om miltalet är korrekt. 9600mil är verkligen lågt på en 8år gammal 523.

/Simon
Hej,

Tak for jeres svar. Ja jeg er klar over at mil tallet er lågt, men jeg var hos BMW i dag for at undersøka måtarstållningen og de kom også til 9600 mil. Serviceboken ser også ok ud.
Selve bilen ser også meget lidt slidt ud og er i fin stand.
Den svenske bilhandler opkøber selv fra private i Tyskland, hvad mån han købe en sådanne bil til i Tyskland?
Bilen er ifølge det tyske registreringsbevis, først blevet brugt som firma bil i Munchen, hvor den har kørt de flest kilometer ifølge serviceboken, cirka 6000 mil.
I 99 er den købt af en en dame på 47 år, fra 99 til o4 har hun kun kørt de sidste 3600 mil.
Hvad siger i ?
Låter mycket bra om allt stämmer. Om du har möjlighet, ring och prata med förra ägarna och kolla så allt stämmer.

Vilken bilhandlare i sverige är det som säljer bilen?
Finns många skumma importörer tyvärr...

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
85.000:- för en 523ia-96 är för mycket tycker jag. Det var inte länge sen jag var på väg att köpa en 528i-98 (svart) välutrustad, det enda som saknade var väl NAVI och drag skulle jag tro. Den var jag på väg och köpa för 100.000:- Försäkringen gjorde att jag backade.

Jag skulle tippa en 523iA-96 mellan 65-75000:-

------
Länk
Länk
Grodan,

tänk på att bilen inte ens gått 10 000 mycket låg mätarställning för att vara en 96:a! Dessutom har den SCHiin!!!

/Simon
Tjena,

Ok har netop köbt den, men for mere end 85 000
Egentlig er det også ok med mig, så länger bilen er i fin stand og der ikke er fixet noget ved måtarstållningen eller andre problemer.
Jeg har köbt den hos Orian Bilar i Malmö. Killan virker ok, han var selv med på BMW og teste måtarstållningen.
Han sagde han forstod min handling.

Henrikventzel,

känns säkert hursomhelst som ett riktigt klipp för dig som dansk!

/Simon
Samme bil i Danmark koster 270.000 dkr altså over 300.000 sek, så ja jeg er en glad mand ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.