|
|
|
|---|---|
|
Ska man vrida på fördelaren och hur vet man när de är rätt? Har stroblampa men ändå? De är lite akut faktiskt. Ska bort på lördag o innan dess måste den gå bra. För nu går den TOKFETT... Tändningen är väl för slö. Typ 10-12 grader eller nåt! Så, ni som gjort detta. skriv här då! ;) O sitter fördelaren i mer än en skruv?? MVH // Nicke www.attitudemotorclub.com | |
|
Ingen som vet?? Nån måste ju veta... AJöss! www.attitudemotorclub.com |
|
|
Hallååå???????????? Absolut INGEN som vet?? www.attitudemotorclub.com |
|
rocker |
Fördelaren sitter me en skruv. Varvtal för inställningen o grader står i insruktionsboken. |
|
Hur vet man när rätt grader är inställd då?? Då är de bara att vålda loss fördelaren då! Ajöss! www.attitudemotorclub.com |
|
|
Va händer om man vrider på rotorn?? Åt nåt håll?? Blir de inte samma effekt som att vrida på fördelaren?? Blir galen på detta! Har vart på verkstad o de enda dom konstaterar är att fördelaren sitter fast! De här är ju ett skämt, är de ALDRIG nån som haft detta problem??? Ajöss! www.attitudemotorclub.com |
|
|
Inge hjälp här... Blir inge mer BMW.. www.attitudemotorclub.com |
|
|
Om jag minns rätt finns ett hål på sprängkåpan. Lys där med stroboskoplampan så kommer du att se en kula som sitter fast på svänghjulet om tändningen står rätt. Om det inte är varianten med kula bör det finnas pinne och sträck på remskivan på vevaxeln längst fram. Minns inte riktigt på M20motorn. Men kanske lite hjälp... |
|
rocker |
Lugna sig lite. Man surfar inte hela dagarna. Få loss fördelaren, koppla in stroblampan,starta motorn,be någon hålla rätt varv tal. På kåpan över kamremen sitter en liten numrerad skala, rickta lampan mot den. Du borde då ha en markering som syns. Vrid på fördelaren o den flyttar på sig. Lycka till |
rocker |
Va visst lite sen me inlägget.. Men nu har du fått hjälp i alla fall. |
|
Hepp........ Fördelaren har ärgat fast...... Det är bara att lossa bulten till överfallet och sedan jävlas och blås 5-56 tills det släpper.. Lys med stroben på svängdämparen, syfta mot märket på kåpan, märket på kåpan ska mitt för "Z" märket på svängdämparen, det är även ett streck vid "Z". Då är det 22° förtändning. Detta görs vid vill jag minnas ca 1500rpm och med slangarna till fördelaren BORTTAGNA. Lycka till.. //Jesper |
|
|
Hepp........ Fördelaren har ärgat fast...... Det är bara att lossa bulten till överfallet och sedan jävlas och blås 5-56 tills det släpper.. Lys med stroben på svängdämparen, syfta mot märket på kåpan, märket på kåpan ska mitt för "Z" märket på svängdämparen, det är även ett streck vid "Z". Då är det 22° förtändning. Detta görs vid vill jag minnas ca 1500rpm och med slangarna till fördelaren BORTTAGNA. Lycka till.. //Jesper |
|
|
|
|
Då var det på de gamla fyrorna som kulan satt på svänghjulet. Minnet sviker... |
|
|
Tacksam nu i efterhand ändå för alla svar... De betyder ju att de är nån som bryr sig... I alla fulla fall så hade jag bilen på verkstad idag... Kamaxeln stod ett halvt varv fel. Upptäckte jag själv, ja tänkte att verkstan får stå för tillrättningen... När allt skulle sättas ihop så säger killen, de är gängpaj i kamaxeln... Han kunde styra in bulten hela vägen... =( Så, de är blir till att byta kamaxel.. Ajöss! www.attitudemotorclub.com |
|
|
Hepp.......... Ett tips... Kanske någon ventil krökt sig? Om kamaxeln stod ett halvt varv fel? //Jesper |
|
|
Nope, för kamaxeln snurrar ett varv när vevaxeln snurrar 2 varv. Så motorn stod på noll trodde ja men ändå inte... Elektronisk tändning tydligen.. Ajöken! www.attitudemotorclub.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.