|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att byta upp mig till nästa sommar, frågan är bara till vad.. gör troligtvis som förra gången dvs importerar personligen. Har kollat mobile å sett att man köper en vettig 3.0 00 för ca 165000:- typ mä en ägare å få mil på mätaren. Har även kollat på M men är av någon underlig andledning mycket mer (misstänksam) på dessa bilar. Högre effekt uttag mer problem? svårare att hitta fina vårdade M bilar? va ska man kolla på en M? Någon som haft bekymmer med sin M bil? Åka utan tak e gött!! | |
|
tor inte att det finns så mycket problem som mångar tror. däremot så är detr helt klart fråga om ekonomi. Först försäkring. Om inte det avskräcker så har vi bränslekostnaden. M54 och S50 är motorer ur helt olika generationer och det synns inte minst på bränsleförbrukningen. Jag skulle tippa på genomsnitt 20-25% mer för M. Och om sedan inte det avskräcker så har vi service kostanderna. en Insp II går väl på mindre förmögenhet. Nu ska man inte hänga med huvudet för det med prestanda. 3.0 har väldigt finn prestanda, långt utöver vad man väntar sig av en 3 liters motor. hänger du en liten kompressor där så har du superbilprestanda för "vanlig svensson" pengar. :-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Jag betalade prick 6000 för en inspektion II på min M :) Dessutom drar min M Coupé endast 1.1 l/mil vid blandad körning. Tycker faktiskt att det är en ganska ekonomisk bil. Det enda som kan dra iväg lite är försäkringen, beroende på hur gammal man är, var man bor etc. /Andreas _____ Länk |
|
|
Vad menar du med olika generationer på S50 & M54. Vilken e vilken? Nån som vet vad 3,0 drar i liter? Nån som har prisjämförelse på försäkring mellan 3,0 o M? Vill lära mig.... |
|
|
När jag kollade försäkring på min så visade det sig att 2,8 och M modellen har samma försklass. mao samma pris oavsett motor så där blir det nog ingen skillnad. Däremot så strular ju vissa förs.bolag med importerade bilar fortfarande, även om det minskar. Jag har ju till exempel 5000 extra i självrisk på motorn då det är en import... (Länsförsäkringar). Jag betalar 8700:- / helår helförs i sörmland. /PG |
|
|
WeEeE: S50 är 3.2-literssexan i M Roadster (97-01) och M Coupé (98-01), M54 är 2.2- och 3.0-literssexorna (även 2.5 men den såldes enbart i USA såvitt jag vet). 3.0 drar 9.5 l/100 km enligt BMW. /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
och vad drar M enligt BMW? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| 1,11 enligt modellguiden. Och 3.0 som sagt 0.95 (1.01 med automat). | |
|
Alltså är den största skillnaden på inköpet. Hmm kanske ska byta upp sig, saknas ju bara ca 100k förstås :( Betalar fö 15000/år i uppland på min 2,8. Har oxå länsförsäkringar men de sa inget om ökad självrisk bara för att det är en import till mig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.