|
|
|
|---|---|
|
Tja.. var ute i brummade häromdan.. när ja heltplötsligt märkte att temp mätarn gick upp på rött.. fan oxo.. 2,5mil till närmaste människa.. och ingen täckning på telefon.. jaja ja chansade o körde vidare i lugnt tempo.. men skiten la av precis när ja kom fram till civilisationen igen.. så fick bilen bärgad av en polare till en verkstad.. verkstads killen ringde mig dan efter o sa att toppen måste planas o komtestas.. så det var juh inte billigt.. typ 10-12 tusen spänn skulle d gå på.. så ja letade reda på en ny motor istället.. och fick tag på en 97'ans motor som suttit i en e36.. som har gått 7500 mil mindre än min nuvarande.. enligt han som ja köper den av. motor komplett med styrbox,lmm.. är det nåt mer ja bör tänka på som är skilldnaden från min '92a ? mvh andreas | |
|
Min första fråga är.. varför du inte lät den kallna och sen körde vidare, och sen stannade igen direkt den började gå upptå.. kanske hade tagit tid men va fan, 10.000kr är inget man hostar upp bara sådär.. en reflektion från mig.. om du ändå ska byta motor, satsa på en 325as eller nåt sånt.. det borde inte gå att se skillnad på dom tycker man.. så får du lite mer effekt ochså... tror inte att kabelstammen är exakt samma mellan 92 och 97, däremot mellan 325 och 320 årsmodell 92 borde det vara samma, så sikta på en sån. /mvh jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.