|
|
|
|---|---|
|
Jag ska slänga på en ny väghållningssats på min bil men har ett litet problem som jag måste reda ut. Efter att ha mejlat Gerth och frågar om hans e36-kit passar min 91:a fick jag detta svar Hej; Just det, 91:or är en annan fjädertallrik fram, man måste byte den övre lagringen, alltså hitta från en 93-98 på skroten.. Annars passar resten direkt.. MVH Gerth Så jag måste alltså byta hela fjäderbenstallriken eller ska jag bara byta den "övre lagringen" vad det nu är. Nån som har mer koll än mig får gärna bidra med lite kunskap eftersom jag gärna vill ha klart bilen innan skolan drar igång :) Är det svårt att byta fjäderbenstallrikarna och vad skulle ett par begagnade eventuellt fabriksnya kosta på ett ungefär tror ni? Tack på förhand | |
|
Har haft samma problem som du. Det ligger till så att på tidiga E36:or så är det en annan sort fjäderbens lagring. Det skiljer ganska maycket mellan moddelerna. Den gamla lagringen sitter ihop med tallriken och kostar ganska mycket ca:1500:-. På den nya är delarna separerade och går att köpa lösa. Så det du ska göra är att gå till bmw och köpa Lagring och tallrik + alla brickor som behövs till den nya modellen på lagring. Eller ta kompletta fjäderben från skroten. Mvh perra |
|
| Nya lagringar på bmw kostar ca 700:- | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.