AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
969

Hur montera fönsterlister på E30?

Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Hej!
Efter en smackad bakre sidoruta vid ett inbrott i bilen igår så återstår det att montera listen runt sidorutan bak på min två dörrars E30, men detta verkar ju stört omöjligt. Verkligen skitsvårt att få listen att haka i gummilisten runt rutan. Är det någon som har bra tips på hur man går tillväga? Verkligen tacksam för svar!
Och ja, jag har sökt inlägg...

Hälsningar David

------
BMW CS #04839
bor du i närheten av märsta så kan jag visa =)
använd en mejsel som inte är alltför vass och en jävla massa såpa...kladdigt blir det =)

mvh tobbe
hmmm....såg inte att det sotg SIDObakruta....menade på vanliga stora bakrutan....
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Försökte med kabel på ungefär samma sätt som man monterar rutan, men det fungerade inget vidare för oss (jag och grannen) men ska göra ett nytt försök idag med mycket såpa.
Tråkigt, eftersom det aldrig hade behövt göras om folk kunde skilja på ditt och mitt.

------
BMW CS #04839
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
Enda sättet jag lyckats på är att först montera plåtlisten och rutan i gummilisten för att sedan ha en kompis som trycker hela paketet mot bilen och sen sitta i baksätet och pilla över gummiflärpen.

/Per
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Aha! Tanken har slagit mig att testa att dra ut rutan igen och montera listen innan man sätter i rutan igen, men det hade varit så tråkigt att börja om från början... Men det verkar som att jag inte har något val?
Tack för tipset Per!

------
BMW CS #04839
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Nu är bakre sidorutan monterad med yttre plåtlisten på plats. Jag fick mycket riktigt ta ut rutan igen och då var det inga som helst problem med att få i plåtlisten i gummilisten som håller hela rutan. Det var sedan inte ett dugg krångligare att montera rutan med plåtlisten i.
Tips till alla!

------
BMW CS #04839
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.