|
|
|
|---|---|
| Har en m3 -94 med 3.0 motorn. Det lät som vevlager ljud, rev ner oljetråget o kollade vev o ramlager, hittade inget. Är det någon som råkat ut för knackljud... Ge mig gärna något tips. | |
| Mätte du så du är säker på att du hade rätt toleranser på alla lager? Kolvslammer? | |
|
Råkat ut för samma sak jag med... Är ett riktigt snärtigt ljud som ökar i takt med varvtalet på motorn... Håller på å lyfter ur motorn just nu.. Hur gjorde du när du rev ner oljetråget?? släppte du ner framvagnsbryggan?? Jag lyfter ut både motor å låda å passar på att byta kopplinhg samtidigt tror jag... Hur uppstod ditt ljud?? Mitt kom helt plötsligt när jag låg å gled i ca 110km/h på vanlig väg... Mvh Hebbe |
|
Grusse |
Det kan vara kolvbulten som glappar i vevstaken. Så var det på en polares M3:a. |
| lyfte motorn lite o släppte ner framvagnsbryggan. köpte bilen med knacket så vet ej hur det uppstod. det e ett riktigt snärtigt ljud här oxo! kände på vevstakarn, men kände inte något glapp i kolvbultarna.. hmm knepigt det här. passar på o byta vev o ramlager nu när det ändå e nere. | |
|
Ok... Kanske har samma typ av fel då.... Jag fick iallafall ur motor å l¨åda igårkväll så nu är det bara att börja plocka isär det hela då... berätta gärna när du hittat felet... Mvh Hebbe |
|
| ok. skriv gärna om du hittar något fel du me. lycka till! | |
| kompisen har bytt främre ramlager 2 gånger, då den gått ned sig under bankörning. under långa kurvor. på 3,2 har bmw gjort om oljetråget med framgång. | |
|
Hej igen.... hittade felet.=) 6:ans vevlager låg i småfliser nere i oljetråget.... så förmodligen så är veven kass också... Lycka till med din... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.