|
|
|
|---|---|
328_huggarn |
när ja ska öppna bagageluckan så slår centrallåset igång och låser hela bilen... har testat både med fjärr dosan och nyckeln, inget funkar... någon som har tips om vad man kan testa ? |
| Kolla upp kabelstammen till bakluckan. Troligen ett kabelbrottdär som korsluter varandra. Varit uppe i tidigare inlägg. | |
328_huggarn |
vart hittar man den kabelstammen? under baksättet eller är det utanpå bilen ?? |
| Du ser den när luckan är öppen på vänstra gångjärnet. | |
328_huggarn |
hehe.. då blir det nog svårt efter som ja inte kan öppna luckan, den låser ju när ja försöker.. |
328_huggarn |
ingen som vet ? |
|
Kan du inte öppna manuellt, med nyckel? Varför springa runt och jollra när man kan sitta i ett hörn och tjura? |
|
328_huggarn |
Hej.. som det stog i mitt första inlägg i denna tråd: "har testat både med fjärr dosan och nyckeln, inget funkar" så nä det funkar inte heller, fler förslag? |
328_huggarn |
ingen som har nå mer tips ? |
| Kan man inte koppla ifrån batteriet innan man låser upp och på det sättet bli av med centrallåsningen? Bara en tanke.. | |
|
Jag har problem med mitt c-lås på e36. Jag kommer inte heller in i min bagagelucka, får låsa manuellt.. Mitt problem med c-lås började på det sättet du har problem med nu. Verksta`n tror att det e styrdoningen, kan det vara så i ditt fall? Knottan76 |
|
|
Jag fick gå in i min bagage inifrån, genom baksätet och börja klä av luckan så jag om åt låsstaget inifrån. Sedan kunde jag fixa kabelstammen som beskrivit ovan. Lycka till med era kablagr/Berbel |
|
|
Bumpar tråden lite ca 11 år senare:) Har samma problem och det visade sig att staget hade hoppat ur "plastnippeln", tryckte dit den och tänkte inte mer på detta, nu 2 veckor senare är det samma problem. Behöver jag byta "plastnippeln" som staget trycks in i? Svårt att se på realoem, men misstänker att det är nr 15 Länk |
|
|
Här kommer en bild, det är den vita "ploppen" jag menar. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.