|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena, Jag har en sänkt montrealblå 328i 4d och tänkte inhandla en uppsättning 17" till våren. Frågan är vad man ska köpa, nytt eller beg? Har funderingar på rondell 58 eller 63,men nu läste jag i ett annat inlägg att kvaliten verkar lite sådär. stämmer det? Iså fall kanske man ska satsa på beg kvalitetsfälgar istället? mejla gärna bilder på liknande bilar med feta fälgar till lelle@cornerpub.com Lelle | |
|
Hej. Visst kan du köpa beg fälgar. Men min erfarenhet säger att väldigt många är lite snea. Så åk till en däckfirma innan köp och kolla dem. Detta gjorde jag då jag kkulle köpa 18" till min bil. Sparade många sköna tusenlappar... Vilka modeller som är snygga? Smaken är som baken och du kommer få många olika svar. Personligen så gillar jag de flesta fälgmodellerna. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
sportsbmw |
Varför inte 18", jag menar, det skiljer inte så många kronor, och ska det se schysst ut så ska det, men jag håller med föregående talare, smaken är som baken, och det är ju upp till dig hur mycket du vill släppa! Lycka till / Rickard! :) /// BMW RULES /// |
| Jo det skulle vara styvt med 18" ,men jag tycker däcken verkar vara rätt mycket dyrare än till 17" eller har jag fel om det? jag tänkte lägga max 15000 papp för fälgar o däck, ingen som råkar ha något till salu? | |
|
Lelle: 15.000:- borde du kunna få fina 18" för. Gå in på: Länk och kolla om du hittar nåt som du är intresserad av. Kan fixa bra pris på fälgarna de säljer. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
Mangemannen |
Först till lelle. Köp 18". Det gör hela bilen med den tumen från 17" till 18" Sen till Bumper. Jag blev bestulen på mina splaysans nya 18" BBS RX2 Så jag behöver nya nu till våren. Vilka priser är det du kan fixa ?? Hör av dig MVH / magnus |
Mangemannen |
Tjenna igen. Kollade på hemsidan. ACE MONACO 18" storlek 8. Mmm riktigt snygga. Vilka priser? Vart köper man dem?? |
|
Jag har Rondell Design 63 som jag är helnöjd med. (Jag har testat dem på Ringen och Autobahn.) Ju större dimension desto större däckkontot. Dessutom tar det tar ner toppfarten (kanske inte så relevant). Mvh / Micke R Vita Grenrör - Röda Ändrör! |
|
Mangemannen |
ohh. Kolla in ACE hemsida. På den fälgn som heter Spade Vilken snygg fälg. Dem i 18" på en blanksvart sänkt 328 Trevligt. // Magnus |
Mangemannen |
Micke R. Det blir ju inte mindre toppfart vid en högre dimension. Det blir snara tvärtom. Sen vad det gäller accelerationen så minskar det märkbart vid större fälgar. |
|
- Mangemannen. Njahae, öhhhh... jag vet inte säkert. Den större dimensionen (som jag antar att du avser) ger väl i och för sig kanske ett större "moment" då det ligger längre från centrum som torde ge högre fart (det tänkte jag inte på!) Men detta torde stämma, vid inbromsning blir det tyngre för bromsarna med större dimension så det fungerar nog omvänt... MEN det jag vet är att den ökade tyngden samt luftmotståndet gör att toppspeeden tas ner. En kompis har en 528 som det innan satt 17 på och i somras hade han 18 och då tapade den sugen några km/h tidigare (ca 10 km/h om jag minns rätt) Men jag kanske är ute och cyklar? ;-) Mvh / Micke R Vita Grenrör - Röda Ändrör! |
|
|
Mangemannen: Kolla din mail. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Kolla www.gummihuset.se www.molway.com finns fina fälgar till bra pris. Köpte själv till min bil på gummihuset och det verkar vara bra kvalite på fälgarna, plus att du får dom balanserad och allt finns även BMW emblem att köpa till vissa fälgar. Patrik L |
|
Mangemannen |
Micke R : Konstigt. Rent logist sett borde bilen acca långsammare men ha en hörgre toppfart. Tyngden på 17" kontrar 18" kan inte gör så stor betydelse. Men vem vet du kanske har rätt. Tänk på at hastighetsmätaren visar helt olika beroende på om du har 15 eller 18" Klurig en det. // magnus |
Mangemannen |
Tack för hjälpen Bumper. Lägger ett mail till han redan idag. Förresten. Riktigt snygg M3 det där. Stilren. |
|
- Mangemannen. Hrrrmmppp...lite pinsamt är det. :-) Du har ju helt rätt, det måste bero på att hastighetsmätaren säger annorlunda! Mvh / Micke R Vita Grenrör - Röda Ändrör! |
|
|
Hej! Nu tror jag ni gör några tankevurpor. Förutsatt att ni sätter på rätt däcksdimension så kvittar det om ni har 15,16,17 eller 18 tum. Det skall vara samma omkrets på däcken (+/- några mm). Exv 205/65-15 jämfört med 235/45-17. Mao samma acc och toppfart (dock påverkar ju däcksbredden luftmotståndet och rullmotståndet något). Mvh |
|
| Till Edward, det där såg riktigt grymt ut, tack för mailet. Snyggt med 18" är det ju men jag är nog mest inne på 17" än. Håller med Micke angånde däckontot, Tyvärr så har ju däck en förmåga att slitas upp och då måste man ju ha nya igen och det svider ju inte riktigt så mycket med 17". Du råkar inte än bild på din med rondell63 fälgarna på? | |
|
Hej igen. Tyvärr så har jag bara min bil med de fälgar jag har. :/ Lelle: Har jag mailat dig? Mailar så många att jag har inte 100% koll... =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Bumper Hej Vad kan du fixa för priser på Ace Monaco 18"? ClG |
|
| Tjena Edward, ville bara reda upp ett litet missförstånd, det var Micke R jag frågade angånde bilden på bilen, Jag uttryckte mig kanske lite otydligt. Om du har meilat mig? Svar ja, en bild på en svart e36 med M5 fälgar, funderar starkt på att skaffa sådana , det var riktigt snyggt, så tack ändå! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.