|
|
|
|---|---|
yttryck |
Hej ! har märkt den senaste tiden en stickande bensinlukt i kupén vid tomgångskörning när bilen har stått stilla några minuter. Det har märks tydligast när motorn är kall, har ännu inte fastnat i köer med driftsvarm motor för att känna efter ifall samma symptom uppstår.. Har någon haft liknande problem.. Bilen är en E30 320 i 89:a. Kan det vara bensinpumpen som läcker ? man är ju lite orolig, víll inte åka omkring i en läckande bensin bomb till bil... hälan Igge |
| Har samma problem tanken läcker någonstans. Vet inte vart men det läcker ganska friskt när jag har full tank | |
yttryck |
skumt, det har jag inte märkt.. läcker din tank såpass mycket så att du märker en snabbt minskad bensinmängd i tanken? /igge |
|
inte alls ovanligt att bränsleledningar i motorutrymmet spricker med åren. Det kan var små sprickor som vidgas när du drar i gång bilen. Inte så dyrt att byta och något man kan göra själv. Hade precis samma symptom och blev av med det efter bytet. Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk Pappa till Beppe Morgan William |
|
|
yttryck: jag hade hål i min tank och då luktade det bensin i cupén om jag hade kört runt och tagit många kurvor och bromsat en del... då skvalpade det ur hålet på tanken och det börja lukta i cupen.. när jag hade full tank så stank det om hela bilen och man kunde se droppar på marken när det regnade ute... testa ta ut baksätet och skruva av dom 2 svarta "locken" du hittar under sätet och känn om du kan känna mer bensinlukt... det va så jag upptäckte mitt "hål", skarven hade rostat sönder så när jag sänkte ner tanken råkade jag luta den lite och det fosrade ut bensin... men nu e den bytt iaf :) lycka till |
|
yttryck |
Milhouse ! jag har en E30 touring ., hur kommer man åt bensintanken på en sådan. pcdoktor: vet du hur bränsleledningarna går i motorutrymmet på en E30. ? finns det någomn sprängskiss eller liknande här på forumet /igge |
|
Min luktade oxå lite i kupén förut. Men har nu bytt lite bensinrör under bilen och en slang vid motorn. Gör det så borde problemen försvinna. Min läcker även i tanken men det luktar inte. Bara utifrån när den är proppfylld. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.