AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
948

Oljud från högtalare ?

Har en märkligt fel på bilen,nämligen att det kommer brusljud från högtalarna.Jag behöver inte starta bilen utan det räcker att jag vrider om nyckeln till läge 2.Oljudet kan höja sig och sänka sig utan att man behöver göra något.
Jag har inte kopplat i någon extra fösrtärkare eller något annat utan allt är org.HK paketet ,den större varianten.
Gjorde en diagnos igår och man kunde inte se något konstigt utan allt var OK.Vet heller ej om man kan se ett sånt här fel på diagnos.
Själv tror jag att det kan vara en jordkabel som kan ha börjat glappa...???
Vet ni något om det här felet så är jag MYCKET tacksam om ni kan komma med goda råd vad jag skall göra.
En sak till ,vet någon var man kan få tag på elschema?

Tack på förhand.
Erra
INGEN ?????
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
kolla jorden..
Har hittat felet!!!!!
Plockade bort HK förstärkaren,var inte det lättaste(tv,nav,växlare osv).
När jag sen skruvade isär förstärkaren,började jag kolla alla lödningar med en förstornings glas.Då upptäcke jag flera lödningar som hade släppt sig och den kontakten som sitter på först.med 42!kontakter,den hade börjat ärja...
Då var det bara att löda allt och smörja med kontakt olja.
Sen när jag monterade tillbaka förstärkaren...var allt oljud/brus
BORTA!!!!
Körde flera mil och njööööt av ljudet.
Men,medans jag körde så kunde jag inte låta bli att tänka på att ett märke som HK,SKALL vara bättre än så med tanke på deras
pris.Jag menar,visst det det blir lätt fuktigt och så men å andra sidan så kör jag inte bilen från okt-april och har den hela tiden i garage,men men jag är allafal välldigt glad att det gick o fixa..
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Vad bra att det gick fint, och du hade kunskapen. Från 2002 är kontakterna ändrade så detta inte ska hända. Så jag tror BMW vet om problemet. Jag vet dock inte riktigt när ändringarna gjordes. Dem nya kontakterna är ännu mindre men kanske av en bättre kvalite? Annars brukar mindre saker bli ännu mera kännsligt.

Mvh
Kristian
Om det är känt problem på bmw,då måste det väl vara mer än jag som har råkat ut för det problemet.Jag sökte som än dåre efter inlägg,dock utan framgång.
Men hoppas att fler får nytta av min inlägg.
mvh
Erra
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.