|
|
|
|---|---|
|
Hej , vem vet var man kan köpa billiga rondeller (de gula) .. fan i micro kostar dem 40 kr/st ... kankse nån vet ett ställe man kan köpa dem i par ... tack i förhand .. | |
| Kolla hos Autoexperten | |
|
Köpte orange rondeller snäppet hårdare än gula) till Cyklo-maskinen (för att använda på min Rusta-maskin, det är samma dimension) hos Autoexperten och de kostade 15kr/st plus moms. De vita rondellerna som Rusta säljer, fungerar utmärkt för att lägga på vaxet med, efter själva poleringsarbetet är klart. Då får man en lagom tunn hinna och vaxet blir mycket drygare än om man applicerar för hand. Däremot är de på tok för mjuka för att fungera vid polering med polish eller grövre medel. Annars har jag köpt tjockare och större rondeller (Diameter 150 mm) hos Biltema för 35kr/st. De fungerar bra om man skär till dem med en vass kniv. När rondellen är så smutsig och sliten i ytan att den inte går att tvätta rent med diskmedel och vatten längre, kan man kapa av yttre polerytan med en vasss kniv och då få fram fräsch yta igen... Polerrondellerna är som sagt inte engångsartiklar! Man kan tvätta dem i diskmedel och varmt vatten efter man är klar med poleringen. Efter de torkat kan man använda dem igen... Detta kan upprepas några gånger innan de är helt utslitna och måste bytas ut mot nya. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
M5dinnan: Har du missat denna jättetråden? Länk eller tyckte du inte fina tillräckligt med svar där ang. rondellerna för dom har ju disskuterats en hel del där! :) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.