|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har kommit över en otroligt fin svensksåld M3 sedan -95 med 10000 mil på mätaren. Bilen är helt nyskick och orginal med full servicebok och all dokumentation. Nu har jag kört ca 60 mil och jag är väldigt nöjd med bilen! Visst hade man hört bra om dessa vagnar innan men jag blev förvånad över kvaliteten och känslan! Sen går den ju helt okej oxå, som referens har jag min förra porsche 944 turbo men de är ju helt olika bilar. Men då jag sålde min bruksbil var jag tvungen att göra mig av med porschen och bytte faktiskt mot M3an. Porschen var oslagbar på bana och kurviga vägar men som bruksräser är det nog svårt att slå M3an! Nu tankade jag och snittade 1.1l/m och kom 52mil vilket inte var så farligt heller, men då var det mest landsväg. Vad brukar ni ligga i förbrukning och hur långt har ni kommit på en tank? Sen har jag en 3-ekrad M ratt med airbag liggandes men den behöver tydligen någon slags ring-adapter? Vad kan denna ratt vara värd? Det är den smala varianten. Den har lilla ljudpaketet men jag funderar på att lägga in lite bättre i fram, vad rekommenderar ni? Mvh Peter | |
|
Ja lyckades köra på 0.98l/mil när ja åkte hem från landet 325km. Tycker det e helt ok då den har fläkt :) Annars ligger jag på 1.2lit/mil blandad körning när man bara kör här hemma. Mvh Tobias |
|
|
Hej och grattis till din nya bil! Underbar bil att äga på alla sätt. Har i och för sig en E46 M3 men min snittförbrukning brukar ligga runt 1,2-1,3. Som lägst har jag varit nere i 0,78 och då gick det sakta vill jag lova. Bränsleförbrukningen är ganska mild om man jämför med många andra prestanda bilar. MVH / Jacob |
|
|
Grattis till bilen! Det låter som att den är väldigt fin! Du får gärna skicka in lite bilder till galleriet så den kommer till allmän beskådan. Jag hade fram till början av juli en M3 från -95 och förbrukningen på den var väldigt varierande beroende på körstil. Om jag körde motorväg i ca 130 km/h med några snabba omkörningar då och då så drog den ca 0,9. Körde t ex Stockholm-Göteborg med 0,89 i snitt men då är det ju lite 90-sträckor på slutet. I ren stadstrafik hamnade förbrukningen genast uppåt 1,2-1,3. Oftast så landade förbrukningen på ca 1,0 vid blandad körning, d v s lite stad, landsväg, motorväg med både lugn och inspirerad körning. Du kan få tips om uppgraderingar av ljudet på Bilstereo-avdelningen. Det är många som frågat om samma sak som du. Originalstereon är snyggast enligt min åsikt men har kanske inte bästa kvalitet och prestanda. Byt ut huvudenheten till en modernare och sätt i ett nytt framsystem, de flesta 5 1/4-system tror jag passar. Då får du ett stort lyft av ljudbilden. Jens |
|
|
Ja jag ska lägga in bilder under kvällen! Då drar den ju inte så alltför blodigt då, ska ner till västkusten nästa vecka så då ska jag försöka snåla ordentligt för att se hur snålt den kan gå, den fartglada flickvännen kanske inte uppskattar det dock :) Huvudenheten är redan bytt mot en Sony CDX-850 52x4 med lite godisinställningar, men det får nog bli ett schysst framsystem och en bas. Det sitter en panasonic växlare i skuffen, den borde väl vara kompatibel med Sonyn? Har även ett par sony 5,25" xplod liggandes, dessa borde väl höja ljudbilden lite mot orginal? Mvh Peter |
|
|
Min drog 0.93 nu under semestern. /PG |
|
Wiman |
Hej jag har också en -95 hur låter din motor när den är varm |
| Min M3 3.2 drog 0.76 när jag körde hem den. Men då hade jag inga skyltar eller försäkring på den så det gick väldigt sakta. Tror inte jag var över 120 nån gång. | |
| Är det bara jag som har en konstant snittförbrukning på 1,5l/mil? ;) | |
| Min 3,0 ligger på 0.9 ungefär | |
|
Brukar ligga runt 1.2, mestadels stads.. Mvh Per |
|
| Min drar ca 0,86 vid motorvägsfart och vid blandad körning ca 1,2 | |
|
När jag körde hem från Knutstorp tog min 1,5 l/mil, kan farten ha någon inverkan ? ;) ----BMW ///M3--- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.