|
|
|
|---|---|
|
Ringde bmw och frågade hur mycket stora färddatorn kostade till E34. Priset var 8500 kr ny, 15000 kr om du vill få den monterad. Och så läser jag inlägg här att folk hittar begagnade på skroten för 500-1000 kr och monterar själv. Snacka om att spara pengar :D | |
|
Med tanke på att monteringen tar max tre minuter så är det ganska dyrt. :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Zardur: Kul skämt :-) Nej, men är det kanske så att du har en enklare bil, utan Check-Control i? Isf kanske det behövs bytas o dras kablar så det kan bli sådär fruktansvärt dyrt. Annars ser jag inte något rimligt i priserna du fått. Du kanske fått dem i öre? :-) Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Priserna på delar verkar stämma, men monteringskostnaden är nog ett sätt att säga att de inte vill montera den åt dig.. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Patrik_N: Bilen har ingen Check-Control. Det behövs ett OBC chip fastlött bakom färddatorn för att bilen ska förstå. Vet inte hur det är med alla färddator versioner, om de har 8 st poler bak. Kablarna finns i bilen, ca 20 st. ErikW: Som Patrik_N skrev, om det inte finns kablar dragna blir det dyrt. Finns det, blir priset säkert ca 10000 kr inkl installation och utan kablarna dragna, ca 15000kr. |
|
|
Helloj! Jag har en liggande, som jag vill montera. Någon som kan tänka sig montera till mig? Jag betalar givevis! Annars kanske den är till salu till dig, Zardur :) /m //mickey |
|
| Nah, jag skulle ändå max ge 500 om det var stora färddatorn från en 92:a eller senare av E34. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.