|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag sitter här hemma och funderar på att fixa bättre ljud i bilen. Har en 535:a (e34) och allt ljud är orginal i den. Är första bilen jag har och är inte så hemma på just ljudbygge. Funderar på att införskaffa en baslåda + slutsteg men hur ska man veta vad man ska ha? Har mest letat begagnade saker än så länge men vill inte köpa något innan jag hört mig för lite.. Mvh Johanzioni johanzioni@hotmail.com | |
Robsarve |
E34 är en rätt trivsam bil att bygga stereo i. Du har ju inte sagt mycket om vad du är ute efter för ljud, så jag tar det lite generellt: Sätt i ett par 6,5" basar i sparkpanelerna fram, köp ett kit med diskanter och filter och sätt dikanterna högt upp. Om du inte har skidsäck är det en plåt punktsvetsad över det hålet, borra ur punktsvetsarna och ta bort plåten + dämpmaterialet framför. Ställ baslådan med basen riktad in i hålet Slutsteg kan sättas antingen på baslådan, under baksätet (men i en 535 har du mycket elektronik så det kan bli trångt, eller i smuggelfacket längst fram i bagagegolvet. Se till att det får gott om luft omkring sig och mata det direkt från batteriet. Köp minst dubbelskärmade, partvinnade, lågnivåkablar, snåla inte på det, detta är störkänsliga bilar! Mer läsning finns bl.a på www.nordicaudi.com ->Bilstereo ->Artiklar -> Lilla bilstereoskolan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.