|
|
|
|---|---|
|
Tänker laga mina 5000 stenskott snart och har funderat lite på olika metoder. När man "duttar" i dem som de står att man ska göra på förpackningen blir det så förbaskat fult. Borde man inte kunna måla i dem så den nya färgen sticker upp lite ovanför orginallacken sedan slipa ner det så det är jämt med det gamla? (2000 papper) Blir dyrt att lackera om. Lika bra att ta hela kärran då.. Mvh, Christian | |
| Jo, det fungerar utmärkt. Har själv lagat en rätt stor lackskada på tanklockskanten. Eftersom grundlacken var kvar så duttade jag på förg i flera lager, lät det torka. slipade ner ytan jämn med 1500 våtslip la på några lager klarlack som dimmades ut smalare och smalare. ny slipning med 2000, och sedan Sonax Proffessional Cleaner. Man ser inte att det är lagat. Tidsödande jobb men det har man ju gott om när man gör det till sig själv :-) | |
|
tack så hemskt mkt! Här ska lagas. var får jag tag på så fint papper? Mvh, Christian |
|
| Finns i vilken välsoretad färgaffär som helst. Jag har ju solid svart som är känslig men med 1500, rubbing och sedan cleaner så blir ytan glasklar med lite tålamod. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.