|
|
|
|---|---|
|
För ett tag sen så åkte jag dit av en fartkamera. Jag körde 124 på 70 väg, inget om detta. På kortet syntes nedre delen av mitt ansikte suddigt (solskärm nerfällt) Nu till det roliga, bilen står skriven på morsan och boten blev utskriven till farsan (förmodligen har polisen sett att det inte är en kvinna som kör bilen och chansat iväg en bot till farsan istället?) Jag kommer aldrig att erkänna men nu är det ju farsan det står mot.. Vad tror ni om utgången? Måste jag hyra in Magnum PI för att få farsan frikänd? | |
|
hahaha men va fan finns ju inte en chans att det skulle hålla i en rättegång dom kan ju för fasiken inte chansa med bevis material är rätt säker på att vilken advokat som hellst skulle göra slarv sylta av det bevis materialet. |
|
|
Jag skulle inte dra igång nån rättsprocess om jag var dig. Kan bli djävligt dyrt. / FS |
|
|
bmwHenke// Det kanske inte är så bra att du skriver sånt här. Man är inte så osynlig på nätet som många tror! ;) ------ Länk Länk |
|
|
Grodan; Sverige är ändå ett ganska stort land, och att börja hitta en speciell bmw som nekar att han kört för fort någonstans i vårt avlånga land kan bli väldigt svårt... samt att detta inte bevisar just något! men tack för omtanken ;) |
|
|
bmwHenke// Sant men man vet aldrig! Vissa saker är det bättre och hålla för sig själv. Bara ett tips från mig.;) ------ Länk Länk |
|
|
Låt dom försöka dom har ju inget och gå på..=) sveriges poliskår *haha* "Plasthandtag Är För SmåHandlare"...=) |
|
| Jag väntar nog ochså på brev. Övningskörde med min mamma och hade otur och blev fotad, får se vad påföljderna blir. | |
| Det blir inte dyrt med en 'rättsprocess'. Tas fallet upp i tingsrätten riskerar du inte ett högre 'straff' (läs högre böter) än vad du får om du erkänner direkt. Neka och låt rätten avgöra (om dom väljer att dra det dit). Jag är näst intill helt säker på att fallet kommer läggas ner. | |
|
Finns en tråd på Zatzy om ett liknande fall. Killen överklagade och yrkade på att bevisningen inte var tillräcklig och han fick rätt. Suddiga bilder är vanligt och polisen är medveten om att det är ett problem. Stå på dig! MVH / Jacob |
|
| Processen är ju emot din far och det är inte han på bilden. Således har ni ett vattentätt fall. Han behöver dessutom inte ange vem det är som kör om dom nu skulle fråga det, vilket jag inte tror dom gör. | |
| Varför inte stå upp som en riktig man och ta sitt straff? | |
| ta sitt starff gör man om man backat på en bil eller klantat sönder ett fönster.inte om man kört för fort på en enslig väg och har chansen att komma undan!! | |
| Håller egentligen med. Hade hastighetsgränserna på svenska vägar varit lite mera motiverade så hade det nog varit roligare att ta sitt straff när man väl kört för fort. | |
| Här: Länk kanske kan hjälpa dig? | |
|
Baalzamon: Är det att vara "en riktig man" HAHAHAHAHAHAAA |
|
|
Tycker det är viktigt att poängtera det som Flåklypa skriver, det finns alltså INGEN lag i Sverige som säger att du måste uppge vem som kör din bil vid ett trafikbrott. Detta gäller dock inte vid vållande till annans död o.s.v. Ett tips för er som som t.ex. inte stannar på en polisman`s tecken. ;) MVH / Jacob |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.