|
|
|
|---|---|
|
hej.för någon vecka sedan började det knarra i bägge dörrarna fram.det är tydligt att det har med fönsterna att göra.när jag kör ner fönsterna i bott upphör ljudet.någon som vet .Tacksam för svar. | |
Pär68 |
Har liknande fel på min 316 sedan -01. Dock försvinner knirret när jag hissar ner fönstrena ngn cm! Vad sjutton beror detta på? Har du löst problemet ännu Mvh Pär |
stefannorr |
Gå på Länk skriv in typ knirr and dörrar eller knarr and dörrar osv finns mycke tips om vaselin,dörrnässor m.m som kan gnissla o åta. |
Pär68 |
Tjenixen igen! efter ett antal samtal till bl a BMW har jag testat följande för att få bort knarret i dörrarna. Silikonspray funkade inte, en del säger att det ska funka, en del BMW-verkstäder säger använd inte silikon. Jag har använt Turtle´s Plast/gummi-rengöring - funkade inte! Rusade iväg till apoteket och köpte vaselin. Hann bara med hö framdörr igår kväll men idag till jobbet var knarret betydligt mindre on ej helt borta, men vaselinet verkar funka. Jag har också sett ett annat tips här på Forum och det är att ta diskmedel och rengöra listen där rutan går in i där uppe. Sa pröva detta ikväll. Fattar fortfarande inte vad dörrnäsan sitter förresten? /Pär |
stefannorr |
Dörrnäsan är ju själva låskoven..men oss dig verkar de ju vara rutorna som gnisslar. |
|
Elhissmekanismen kör ofta upp rutorna en aning för högt, så att de knakar konstant. Jag hade det problemet på min förra bil, en e46. Jag brukade också köra ner rutorna nån millimeter, och jag sålde bilen innan jag löste problemet - så jag har inget vettigt svar. Men det är som stefannorr säger, söker man på rätt ord dyker det upp en hel del trådar i ämnet. Dörrnäsan är bygeln som dörrens låsmekanism hakar tag i när man stänger dörren, sitter på stolpen. ___ En, men en BMW. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.