AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
882

325 0-100 7,06

Jag va o provade en kompis G-tech och då undrar jag!

Vad e de som kan vara gjort åt min BMW 325i 92:a ??
Jag vet inte nått om vad som är gjort åt den men den ser helt original ut med orginal filter o allt! kan den vara chippad?
Och gör chippet att den klarar att slipa 0-100 på en sekund från original.
Tycker den går ruskigt bra för att ha gått 22000mil.

Ska bara tillägga att ja fick inte världens bästa start!

//Undrande men nöjd

Holmen
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Kan det vara så att du har mätt med G-mätare??? Där har du nog svaret i så fall...
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Sorry, läste lite snabbt! Eftersom du mätt med G-tech så kan du nog lägga på 1 sek och då stämmer det ganska bra helt plötsligt ;)
chipp märker du rätt snart att du har eller inte har genom att testa hur fort din bil går på 2an, når du strax över 100 (chip brukar lägga stoppen på mellan 6800 och 7000varv för att nå 100 på 2an) detta gör inte din bil original, då stoppar den vid 6400 varv vid ca 95kmh.

/mvh jocke

Jag körde 6,1 på G-techen med min gamla 328. Som sagt...lägg på en sekund.
Körde på 6.8 me min 320.. orginal..... nästan
jag tror den stämmer ganska bra den här mätaren för en kompis provade den på sin rallybil o den gjorde 0-100 på 6,6 o då vill han inte spinna iväg på 1:an "fyrhjulsdrift" jaja men som sagt körde jag jämt med en Nissan 200sx S14 som ska ha kring 220-230hk o dom gör ju på under 7 0-100 =)

Holmen
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Det finns ju delade meningar om vad som menas med "körde jämt"...
Bara för att en bil klarar en viss tid till 100 så betyder det inte att alla förare som kör den klarar samma tid...
Det gick exakt jämt, ända tills vi blev stoppade av snuten för vårslöshet i trafiken =)

man måste ju få ha kul!

Holmen
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Enligt vad jag har hört ska G-techen stämma väldigt bra. Har nyss köpt en men inte hunnit testa.
De va nån på zatzy som testat samtidigt som han fick tidkort på tullinge och den slog på 0,1 sek på 402m och bara ett par km/h fel.

Polaren klockade mig på 7,59 (snitt) för hand. Provade några ggr och blev samma ungefär hela tiden. För hand är väl kanske inte världens bästa men där borde man väl isåfall dra ifrån för man é seg med att stoppa klockan när man nått slutmålet.
Den nya G tech-pro är bättre. Den gamla stämmer inte alls till 100
om nån tänkt att jämnföra en körning man mot man, jämnfört med 0-100 tider, så måste man juh ta in reaktioner.. för du har väl tänkt på detta andre, att man kan köra istortsett jämnt, men tiden går juh igång när du startar, och det är sällan nån har samma reaktion.

/mvh jocke

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.