|
|
|
|---|---|
|
Jag har nyss köpt mig en BMW 535i -90 som jag är väldigt nöjd med. Fin bil med mycket komfort och fartegenskaper, men dock så vill man ju alltid ha ut lite mer och strävar efter ett lite mer optimalt alternativ. Därför följande frågor: Chip... märkbar skillnad och i så fall vad? pris? Sportluftfilter... snyggt och låterfränt? ger ökad effekt? eller bara helt onödig utgift? Motorljud... låter som en symaskin, vill ha lite mer ljud. Tips? Styling... har m-paket på den, men saknar läppen fram (troligen bortkörd), sitter den fast i hela frontspoilern eller kan man byta bara den? Sänkning... ser ju ut som en monster truck, funkar 60/40 eller blir det för lågt? Tack för kommande inlägg... | |
|
Tja... Ett luftfilter är det nästan värd... du får mer direkt svar när du trycker gasen... Motorljudet? Kan du ju glömma... hehe... Bygg undertill, avgas-systemet... ett litet extraktorgrenrör och ett fint utblås blir det skönsång... Så länge du har bra dämpare funkar den säkningen... Ha det.. |
|
|
Okej, jag ska kosta på ett luftfilter omgående.. :) Kanske drog i när jag sa symaskin, hehe.. men du förstår vad jag menade.. kollade under igår, såg ut som det satt en enda stor katt hela vägen.. så där vill man inget byta.. får bli slutdämparen som byts då... vad ska man köpa då? en billig simons med nått fränt dtm utblås? vad går ett extraktorgrenrör på? får man tag på ett sånt? mvh ted |
|
|
Luftfilter ger 0 och ingenting, samt är det inte väl avskärmat så får du lägre effekt. Dock så ylar 6:an betydligt mer så är det ljudet du är ute efter så kan det kanske vara något. Jag har 60/40 sänkning på min bil, och jag är nöjd fram men bak blev det för lågt. Om jag fick välja idag skulle jag välja 60/20 eller nåt liknande. Fram ser 60 mm riktigt bra ut dock. Vill du få märkbar effekt (dvs mer än de 5 låtsashästar du kan få ut av chip+filter+avgas) så får du stasa på seriösare sugmotortrimning. Trimkam, porta toppen, extraktor, avgas, mappning etc. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Hmmm.. då blev det genast mycket dyrare :) ett extraktorgrenrör skulle dock sitta fint och kanske en planing av toppen, men kam är för dyrt... jag är nöjd med höjden bak, men fram vill jag ha ner den, 35 låter för lite.. hörde att det skulle bli samma höjd fram som bak då.. om man bara sänkte 35 fram.. men jag vill ha mer.. |
|
|
Tjena! Så bra att du är nöjd med bilen...skulle satsa på att få tag på en ny frontläpp. Gör ju rätt mycket...jag menar innan du börjar att sänka den. Prova att kolla med Qvarnis på "it´s fun" om chip...han ligger bra till i pris, ger väl typ 15hk på pappret. Angående ljudet...jag hade planer på att kapa bort slutburken vid bakaxeln och sätta typ rakt 3tum sen, men att göra det bra så att det går att sätta tillbaka om SBP inte skulle gilla ljudet. Satsa på ett insatsfilter tycker jag...typ k&n. Vi får ta och fixa vintersulorna nån dag framåt helgen...åker till åland imorrn om du försöker ringa. MVH Robban |
|
| ps.Hörde att du hade piskat en Hartge 325:a....skönt!.ds | |
|
Det enda luftfilter ger är som nämnt tuffare insugsljud, originalfiltret ska visst vara god för de dubbla hästkrafterna som 535:ans motor utvecklar. Misstänker att du inte kan byta bara läppen, det kan man inte göra på original iaf, eller jo om man plastar osv och är händig, gissar att det är samma på M spoiler. Ska du trimma och inte vill satsa en hel del så har du lagt stålarna på fel bil, sugmotorer är oftast dyra att trimma, och 3,5 m30 motorn är ett bra exempel på en dyr motor att trimma. Såvida man inte turbokonverterar, alt. kompressor. //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.