|
|
|
|---|---|
|
Hur stora spacers vågar man ha i bak på bilen med fälgar som har ET40... Har nu spacer på 15mm och det går ju bra... Fast jag skulle velat ha ut dom lite till ibak... /Chrille | |
| Har du bara styrningar i centrum spelar det nog ingen roll, bara bultarna är tillräckligt långa och de inte tar i så?..Tror jag har 12mm runt om på treärtan härute..funkar bra ET 40 | |
| En ploare till mig har en honda crx vetec och han har 75 mm spacer bak på sin det e lite humor !!! | |
|
Jag skulle vara försiktig med att ha för stora spacer. Ju längre ut hjulet sitter desto större blir vridkrafterna på hjullagret, med förkortad livslängd som följd. |
|
|
Jag har ET 13 på mina 15" Mim-fälgar på min sänkta bil och det är inga problem. Bak måste man dock ha antingen hårda dämpare eller valsa ut skärmkanten en aning för att det ska gå smärtfritt med full last. ------ BMW CS #04839 |
|
|
En annan fråga: Hur pass breda däck kan man smälla på ett par fälgar som är 16"/7,5" och ET35. BAK ska de däcken sitta. Ser lite klent ut med nuvarande 205. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.