|
|
|
|---|---|
|
Och nu undrar jag hur mycket man kan släppa ner motorn, när man lossar de bakre fästet på lådan. Kan man släppa ner så mycket så att motorn vilar på framvagnsbalken? Hur mycket ska man trycka in konverten efter att man lossat dom tre bultarna? Jag lyckades endast trycka in min nån mm. Följer den med lådan ner då, eller ska den tryckas in längre ifrån svänghjulet? Diesel innehåller mer energi än bensin! | |
|
Ingen som vet? undrar även om d är nån mer kabel ansluten till lådan förutom kontakten som sitter längst bak på höger sida? Typ backljus. Eller är d i samma kontakt? Ska snart bort till garaget och fortsätta. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
Lindqvist. Var är du? Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
Japp. Jag fortsätter väl prata me mig själv då. Nu är lådan nere och de gick bra att låta motorn ligga och vila på framvagnsbalken. Nästa problem. Fick tag på en manuell låda med allt som krävs runt om nästan gratis. problemet är att prylarna kommer från en 525 bensinare. Jag hade hoppats på att detta skulle gå att få dit, men har stött på ett problem. Svänghjulet från m20 motorn har inga stift till varvtalsregulatorn. tror d ska va 6 st. Antar att jag måste ha tag i svänghjul till en tds. Eller passar d från nån annan modell? Vet aldrig vad man hittar. Nån som har nåt svänghjul? Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
Japp. Jag fortsätter väl prata me mig själv då. Nu är lådan nere och de gick bra att låta motorn ligga och vila på framvagnsbalken. Nästa problem. Fick tag på en manuell låda med allt som krävs runt om nästan gratis. problemet är att prylarna kommer från en 525 bensinare. Jag hade hoppats på att detta skulle gå att få dit, men har stött på ett problem. Svänghjulet från m20 motorn har inga stift till varvtalsregulatorn. tror d ska va 6 st. Antar att jag måste ha tag i svänghjul till en tds. Eller passar d från nån annan modell? Vet aldrig vad man hittar. Nån som har nåt svänghjul? Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
Måste finnas gott svänghjul på skroten finns 6 sidor på bildelsbasen med manuella svänghjul Länk såg att Vara bildemont har några st Vara Bildemontering Tel: 0472-550100 svänghjul man Delinformation från Bildelsbasen! Bilanmärkning: 2,5TDS MOTOR 256T1-105KW Anmärkning1: LUK *SE BILD PÅ DELEN* Årsmodell: 1994 Lagernr: 96751 Till.verk.nr: 252561105 Och ja det ska vara 6 piggar |
|
|
OK. Ska kolla detta. Tack för hjälpen gto80. Du är en klippa på forumet Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
Hur funkar backljuset på en automat? Via kabelhärvan in i lådan, eller går d på spaken? Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
| Du skulle bott uppåt..då hade du haft tillgång till experthjälp *S* | |
|
Synd. Nu har jag ett svänghjul på g iallafall. En norrlänning har ett liggande som han ska skicka. 500kr. Mycket billigare än skrotarnas fantasipriser som gick mellan 1200 - 3000 + moms. Det är konstigt med skrotar. När dom ligger 50% under nypriset på diverse detaljer, så tycker dom att dom är billiga. D tycker inte jag, då kanske 80% av livslängden på delarna är förbrukad = dålig affär. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
För att avsluta tråden. Länk Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.