AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
489

2:a på bes!!!

Sa
12
Sarina
750iAL -89
Hjälp! Jag var in och besiktigade min pärla häromdagen. Det var rätt spännande eftersom det var första gången sedan jag köpte bilen i somras, men jag visste ju att den senast var besiktigad i maj, efter att ha varit avställd under vintern, så jag trodde att det skulle gå bra. Det gjorde det, inte en anmärkning förrän grabben började kolla bälten. Det finns helt enkelt inget bälte i mitten bak! Körförbud om en månad om jag inte gör nåt! Har naturligtvis letat, för det måste ju finnas någonstans, men har ej hittat något. Vet någon var och hur det bältet är fäst? Sitter det i samma fäste som höger bälte eller? Hur kan man få loss mittbiten på baksätet, det är bara där jag inte har tittat? HJÄLP!!!

"Storleken HAR betydelse!"
An
260
Anders T
B10 4,6 Touring
Du får ta av sätet o kolla där under.
Har du inte elbaksäte så är det inte mycket jobb , lite värre med elbaksäte.

A.T
netsix
Det är väl "bara" att rycka loss baksätet (sittdynan) om du inte har elbaksäte (det var det bara att göra på min 95:a 740 iallafall). För det är ju stor chans att det är nertryckt där. Skulle det inte finnas där så skulle jag råda dig till att kolla på bilskrotarna efter ett beggat bälte för det skall ju finnas fästen iallafall. kolla Länk om det inte skulle finnas något bälte därunder.

/netsix
mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
hej! jag har en liten teori...
Jag har mittenbälte bak på min , men i mitt regbevis så står det verkligen "antal passagerare 3", när jag frågade besiktningsmannen varför så började han prata om maxlast o grejor, i mitt fall 270kg, han sade att man räknade 70kg per gubbe när man gjorde reggning. Nu hade jag ju bälte i bak, men det borde gå att få igenom en som ej har, om det står så i ditt bevis oxå!
mvh: mr_majzoo! BMW 750iAL *90
Sa
12
Sarina
750iAL -89
Hej!
Tack för tipsen. Sittdynorna har jag kollat, det är bara mittbiten som jag inte får loss. Har även kollat reg.beviset och den är reggad för 4 passagerare! Är det ingen som har koll på var det ska vara fäst?
GOTT NYTT ÅR PÅ ER!

An
260
Anders T
B10 4,6 Touring
Då har du elbaksäte om du inte får av mittbiten.
Svårt att beskriva hur du skruvar av den men börja med att ta bort armstödet sen ser du nog hur den sitter.
Undrar om du inte måste ta av sätena ändå,har det för mig.

A.T
Sa
12
Sarina
750iAL -89
Hej!
Satte dit ett bälte från en gammal Volvo och det gick igenom, så nu får jag köra ett år till! Men tack för ert engagemang...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.