|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, använde sök funktionen men lyckades inte riktigt hitta vad jag sökte.. Saken är denna, jag bor i Norrland och där behöver man motorvärmare.. Jag är lite fundersam på vad det kostar att instalera det, eller om någon gjort det själv och kan säga hur man gör. Det är en 320´s E46.. Vad kostar det om man gör det på en verkstad, kontra vad kan det kosta om man gör det själv... Tack på förhand! MVh /F | |
| Gammal tråd men svarar ändå när jag nu råkade kika på den: Kostade strax under 5kkr på min 316 -03 för MoK på BMW-verkstaden. | |
| Jag monterade det själv på min E36,a rätt enkelt och prylarna köpte jag på mekonomen......på min var det bara att knacka ur första fryspluggen och sen knacka in doppvärmaren....lycka till! | |
|
har för mig att jag betalade runt 2000 för allt inkl kupe urtag |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
På nyare BMW så sitter värmaren på utsidan av motorn vilket gör monteringen ännu enklare. Dvs inget frostpluggskanackande. bara bulta dit. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag satte dit en på min 525 förra veckan. Jag valde Defa. Värmaren kostade 890 kr med rabatt ny och sladdarna köpte jag för 150 kr på skroten. Så för mig slutade det på dryga tusenlappen. Monteringen av värmaren är väldigt enkel sladdragningen till kupen är lite knepigare men det tog cirka en timme totalt att få det fixat. Det är lika på din 320 att värmaren sitter utanpå blocket på höger sida bakom motorfästet. Sätts dit med en skruv och zinkpasta under. Jag behövde inte lossa motorfästet. Du har väl en m52tu i din bil då ska du ha värmare nr 855 om du väljer Defa. OO=00=OO |
|
| Kan tillägga att på min tror jag installationen involverade att lyfta lite på motorn för att komma åt att trycka i värmaren, så förstod jag det iaf. Inget man gör under carporten i snön, inte jag iaf :) | |
|
Daniel: Vilket märke är det på din värmare och vad ingick? ___ //Ulf |
|
| Bra fråga, bad dom stoppa i motorvärmare och uttag i kupén, varpå dom nämnde att "justja, lilla fyran där, den måste man lyfta på.. lite bökigt". Fick grön sladd när jag betalade :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.