|
|
|
|---|---|
|
M5 E34 Cecotto var väl den ända 3,6:an som hade Bi-Colour läder väl? Eller kan det vara en individualutrustad. Jag tycker EZ samt kulören tyder på att det är en Cecotto. Länk //Schnitzer *Svenska M5 E34 Registret: Länk *Svenska M5 E39 Registret | |
|
Det ser verkligen ut som en Cecotto, men för att få veta säkert så måste man skaffa fram chassinummer på den. I så fall är det den andra identifierade i Tyskland (av 22st tillverkade), i Sverige har vi identifierat två stycken också, fast de är båda gröna. - M5 E34 Limousine register - |
|
|
Sitter där inte röda bälten i Cecotto bilarna?? /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 |
|
|
Nej, det är M5 Winkelhock och 20 Jahre Motorsport som har röda säkerhetsbälten. - M5 E34 Limousine register - |
|
|
Ovanligt med eluppvärmt baksäte...Har aldrig sett det på en E34. Borde man inte skriva att det är en Cecotto, borde öka bilens värde, eller?! M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Jo det borde man! Men det finns inga plaketter eller liknande på bilarna som visar att det är en Cecotto, man måste gå via chassinummer för att se det. Därför är det flera som inte har en aning om vad de har. - M5 E34 Limousine register - |
|
|
HD91 SHIT! Vem fasen tankar upp pengarna en Cecotto kostar, för en bil de /tror/ är en vanlig M5 3,6? =) Jajja, den sista idioten är ju inte född än... |
|
|
Den bilen är en Cecotto har det nu visat sig, en av 22st. Den finns ännu kvar för säljaren har inte hittat någon seriös köpare. Finns det ingen renodlad M-entusiast här som skulle kunna ta sig an den här bilen? Hålla den helt original och vårda ordentligt.. - M5 E34 Limousine register - |
|
|
HD91: Fixar du parkeringsplats då? ;) Hos mig är det fullt. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
| bilen är borttagen från -mobile.de- | |
|
Nu har en tysk utannonserat bilen istället och vill ha en rejäl vinst. Länk //Schnitzer *Svenska M5 E34 Registret: Länk *Svenska M5 E39 Registret |
|
|
Typiskt att ingen entusiast köpte den istället...... //Schnitzer *Svenska M5 E34 Registret: Länk *Svenska M5 E39 Registret |
|
|
det är visserligen en 'tysk' men inte 'någon', det är samma person som tidigare, bilen blev aldrig såld, eftersom ingen av 'oss' ville köpa så kunde jag inte med att se den försvinna för EUR 6000 - 'så han fick veta' - - nu vet 'tysken' alltså vad det är han har där samt har han nu en skriftlig bekräftelse från 'BMW Historical Archive' att bilen verkligen är vad jag har sagt till honom att den är (han ville inte tro det först) - - trots allt detta så är det inte säkert att han få så väldigt mycket mer betalt ändå, original-mappen med servicehäftet osv. saknas och 'skicket' har ju också betydelse, att bilen är unik är däremot ett faktum, nästan som en lotterivinst för honom (kanske jag kan räkna med lite kommission ??? ;);) - är det någon här som är intresserat på allvar ??? |
|
|
m5toureg: är ratten original i den bilen? - M5 E34 Limousine register - |
|
|
Knepig tysk. Blir han inte av med den för EUR 6000, så kan det nog bli svårt att få någonting på 9000. //Schnitzer *Svenska M5 E39 Registret OBS! Skicka gärna registreringsnummer på M5 E39 till DE91@hotmail.com |
|
|
DE91@ nu fattar jag;) det var ju du som hittade bilen för att börja med !! 'knepig' tysk = kanske, men förmodligen är det en annan typ av 'köpare' som hör av sig nu jämfört med tidigare, han fick ju bara skambud i telefon som 'du får EUR 4000 så kommer och hämta den' ? - vi får väl se vad som händer nu - men får man inte mer än EUR 7.500 för en bra "20 Jahre Motorsport"-bil lär man inte få EUR 9.000 för denna men - det finns ju enthusiaster och vem vet kanske -Johnny Cecotto- köper den ??? ;);) - HD91@ ratten är bytt av tidigare ägare till en airbag-ratt i svart (tyvärr) den är alltså inte original - M5touring register |
|
|
Jag har sökt en del efter en trevlig entusiastbil och hade ett visst intresse för cecotton. Men intresset för bilen svalnade betydligt då priset gick upp 3000 EUR. Har lite dålig erferenhet av att diskutera ev köpeobjekt på forumet, en mycket trevlig bil som var till salu flera månader såldes på ett par dagar efter att jag ställde några frågor på forumet om den speciella bilen. Nu letar jag mer efter en fin 3.8:a helst en -95:a. |
|
|
BjörnB@ många vill ju gärna ha en fin 3.8 95B men inte så många vill betala priset som bör ligga över EUR 10.000 för en bra bil, snart kommer dessutom priset att öka eftersom antalet bilar i bra skick med hyvsat milantal minskar snabbt - att köpa en billig bil är mycket farligt för någon som inte kan skruva själv - - det är många som fick chansen att slå till och köpa Cecotton för det utsatta priset, att säljaren nu när han vet att det är en Cecotto höjer priset behöver inte betyda att han verkligen få mer, å andra sidan är bilen kanske något mera lättsåld - det saknas service-historik och mycket beror ju på skicket - under alla omständigheter är det en unik bil, frågan är om någon vill betala något extra för detta - M5touring register |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.