|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte häromdagen en 320- 86:a och är mycket nöjd med köpet, bilen går riktigt bra. Dock upptäckte jag idag att bilen läcker olja under motorn någonstans, det bildas en liten pöl av olja under bilen då den stått still en stund, funderar nu vad som kan tänkas läcka, vad tror ni? Tacksam för snabba svar. | |
|
Skulle vara skönt med lite tips, kom igen nu! |
|
| enklast är väl om du kollar varifrån oljan kommer...;) lite mer fakta, vilken del av motorn etc och ta fast ett kort eller nåt. det finns massor med ställen oljan kan komma ifrån. | |
|
Tjena! Stor sannolikhet är att det är oljetrågspackningen...en hundring för en ny. ///Robban |
|
|
Känner en som letade förtvivlat efter sitt oljeläckage...kom ifrån oljetrycksgivaren...den tryckte ut olja där som följde insidan av kabeln och kom ut på ett helt annat ställe...bytte hur mycket pakningar och grejer som helst innan han kom på det...trist.. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
Trebor och spookshow<< ni är inte dumma ni inte! det visade sig vid upphisning av fordonet att det läckte på fler än ett ställe, blir till att byta oljetrågspackning, oljetrycksgivare och en packbox i lådan, plus att även bakaxeln sett sina bästa dagar och inte skulle skada att byta ut. Fast det får bli en senare fråga. Tackar för de träffande förslagen så länge. |
|
|
Jasså det var den också?! :-) Tur att jag skrev det då...tänkte inte det för jag trodde det var otroligt ovanligt..men kanske inte ändå då... Hoppas du får till det då :-) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
Spookshow: tackar då vet jag vart jag skall titta! har varit under bilen och letat som en galning men inte kunnat fatta vart det läcker ifrån på min kärra.... vart exakt sitter oljetrycksgivaren på min bil??? MVH |
|
|
Hehe jasså har du haft oljeläckage också? Kolla på länken Länk bild nummer tre uppifrån och artikel nummer tre det är oljetryckskontakten. Hoppas att du blir hjälpt av det! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
| tackar så mycket!! :) | |
|
Varsågod! Har du fått sänkningen än då? En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
nej! jag blir så sur... :( jag ringde honom igår och då sa han "ja dom ringde mig från frankrike och undrade vad dina dmpare gjorde på deras lager.." va trött jag blir!! han sa att dom BORDE vara här idag (onsdag) eller i morgon.. jag som fick sånt bra intryck av gerth här på forumet.. men men.. det e ju trots allt semester tider och det måste ju vara strul någon ggn.. men man blir ju så besviken. det är ju bara en tidsfråga innan det börjar snöa med detta svenska väder ;) |
|
|
Hmm...ja det verkar lite konstigt..Gerth har ju som sagt tidigare skötts sig väldigt bra verkar det som. Liksom leveransen till mig som gick tokfort! men men...det kanske trots allt inte är hans fel..kanske har strulat nån annan stans..vad vet man. Hoppas du får dem snart då i alla fall! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
| verkar vara vanligt att det läcker ur oljetryckskontakten, gjorde även detta på min, det kom så mycket olja ur den att det börja ryka som faen när oljan landade på grenröret, såg ut som hela bilen brann... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.