|
|
|
|---|---|
|
Smörjde min generator rem med ett medel som heter (nånting)Leub. Tydligen något vanligt smörjmedel. Det tradiga är att efter ~ 1h körning börja remmen gnissla på tomgång. Smörjer man den igen så försvinner ljud igen, i 1h. Någon som vet ett bra spray/smöjmedel till remmen? Finns kanske ett BMW orginal för detta? | |
|
Kan det inte vara så att remmen behöver bytas? /Andreas _____ Länk |
|
|
Jo mekanikern sa att den ev. behöver bytas. Men vafan, kan den gå sönder om man sprejar smörjning på den? |
|
|
Smörjning lär väl inte förvärra nåt, men blir remmen tillräckligt sliten så går den av. Vet inte om det kan inträffa nån större katastrof då eller inte, det får någon mer kunnig svara på :) /Andreas _____ Länk |
|
|
Tid för lite allsång! "Saker kan gå itu, men en rem kan gå i tuuuuusen bitar...!" Dags att sova nu tror jag... :) /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
FYI Snackade med en BMW mekaniker, tydligen ska generator remmen INTE smörjas eftersom det finns risk för att kullagerna tar illa upp. Skulle struntat i att göra bilen knäpp tyst. 1000:- för montering inkl ny rem (300:-), billigt men jag ska köra 700mil på Sön och det finns ingen ledig tid. Grrrrr.. Snålheten bedrar visheten, heter det ja. |
|
|
Fick tag i 2 gamla mekaniker till slut, via en arbetskollega. Jag har sett en del mekaniker mecka, men detta tog f-n priset!! 5 minuters *smack* *smack* så var AC & generatorrem bytt. 600:- för jobb & remmar. Sikka killar!! Sjukaste jag sett, måste bara säga :-) |
|
|
Vilken rem är det? Min låter precis som din. MVH Patrik |
|
| visst drivs även servo av rem? den gnäller lite hos mig vid fulla utslag. (jo, jag vet att det ska låta vid fulla utslag men den låter mer än den borde i alla fall) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.