|
|
|
|---|---|
|
Hej alla och tack för alla era utomordenligt goda tips!! Nu behöver jag ett till! På min förra insändare angående chippning av m30 motorn så lät det som om man mer eller mindre bara höjer varvnings stoppet på motorn. Någon föreslog istället att byta till ett effektsystem! Ger det kännbar effekt och låter det mycket "fetare"? Självklart är de rostfria systemen otroligt snygga, men om de har andra fördelar kan det ju vara ytterligare en orsak till att byta! Tack för er medverkan och för att ni tog er tid att läsa! Mvh J - BMW 530i | |
| Extraktorgrenrör ger (för det mesta) bättre effekt.Har riktiga grenrör på min E-34 och ett 2,5 system resten av vägen.Brummar rejält vid 160km/h.Ett bra system ger MYCKET bättre flöde, så ta hellre ett dyrare.Tummar man på kvalitèn blir det givetvis inte lika bra. | |
|
OK, Hur har du då gjort med katten? Bytte du eller går det bra med original katten? |
|
| Då jag köpte bilen satt hela paketet på plats redan.Måste väl gå att anpassa ett nytt system efter den gamla katalysatorn om man hittar rätt firma? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.