|
|
|
|---|---|
|
Körde i v.23 skivan - = svart skärm och nu har jag fina färger men ingen nav... :-( vad göra? | |
|
Sitter fortfarande V23 CDn i navigatorn? Inte helt ovanligt att det händer tyvärr om CDn inte är OK. Vad som händer är att bord monitorn startar på den inbyggda programvaran i video enheten istället. Slå av tändningen och stäng alla dörrar och bagageluckan för att bilens elektronik (inkl navigatorn) ska gå i viloläge. Vänta i ca 20-30 min. Öppna sedan bagageluckan, tryck direkt in eject knappen och håll den intryckt tills LED lampan på navigatorn slocknar (efter ca 2-3 min). Släpp sedan eject knappen och tryck in den direkt igen så kommer CDn ut. /RS2 |
|
|
Kommer navin upp i menyn igen tror du? Några andra knep för att få tillbaka en försvunnen navi? Köpte 540n utan navi i menyn, så jag vet inte vad som gått galet. Om enheten är sönder kan man köpa en MK2 eller MK3 och bara byta eller krävs det några andra kablar eller ombyggnader? |
|
|
För att Navi skall komma upp måste man ha i em kartskiva. Har du det? ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
| Ja, det har jag. Kan det vara fel på skivan? är orginal.. | |
|
Navigations valet i menyn på bord monitorn finns alltid där oavsett om man har någon kartskiva i eller inte (i alla fall på Mk3 och Mk4). Om Navigation inte finns i menyn så har bord monitorn startat på det inbyggda programmet i video enheten istället. Detta kan bero på att navigations datorn inte fungerar, att en uppgradering misslyckats eller att det helt enkelt är glapp kontakt i kablaget någonstans. /RS2 |
|
|
540is, Hur gick det? /RS2 |
|
|
Christer, Ibland kan det fungera med att försöka ladda programvaran i navigatorn igen men det kan krävas att man initierar det hela via BMWs DISPlus service dator och kodar om den. Men man kan ju alltid testa själv först men då gäller det att ha en uppgraderings CD som är 100% OK då läsaren i navigations datorn är extremt känslig och stabil spänning. Jag har misslyckats med några uppgradering pga för låg spänning till navigatorn så kolla också detta. /RS2 |
|
| Får köra till bmw och se om de kan få fram det. Provade att ladda hem det själv, dock står det bara instruktionerna hur man uppdaterar när GPS står i menyn. Tackar RS2! | |
| satt i v22 skivan och den laddade upp den igen. allt funkar normalt phuu... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.