|
|
|
|---|---|
|
Ska lacka om bilen under kommande vinter, och skulle vilja veta vilka kulörer som M535:an fanns att få i. Om jag väljer en annan än den jag har nu (diamantsvart) så ska det ju givetvis vara en originalkulör! De jag vet om är Malardgrön, brilliantröd, alpinvit och silver. Länk Mvh Tjäder | |
|
Nu fick jag hjärnsläpp, malardgrön är väl en Ford färg?? Jag menar den där snygga mörkgröna, ni vet nog vad jag menar... Länk Mvh Tjäder |
|
|
Royalblå fanns också. Jag tycker dock att du ska lacka bilen i den färg den hade när den lämnade fabriken! Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
Gemini__ |
Malachitgrön fanns på den tiden, ljusgrön. Och sedan fanns det achatgrönmetallic(stavning?) åxå, mörkare till färgen. Ja, två gröna färger från mig da =) Mvh: Thomas Svenska M5 E34 registret: Länk |
|
1985 och 1986 kunde M535i beställas i dessa färger: Alpinvit Zinnoberröd Polaris metallic Arktisblå metallic Achatgrön metallic Diamantsvart metallic Iaf enligt den svenska färgkatalogen. Det fanns ytterligare 13 färger att välja på för den som nöjde sig med en klenare modell, men av någon anledning var färgurvalet begränsat för toppmodellen. 1987 byttes några av färgerna ut och då såg det ut så här: Alpinvit Zinnoberröd Lachs silver metallic Royalblå metallic Malachitgrön metallic Diamantsvart metallic Mvh /Janne |
|
| Den mörka grön metallic är ju bara såå snygg!! | |
|
Ja, jag är också svag för den Achatgröna, som den tydligen heter. Tack ska ni ha för infon, grabbar. Nu gäller det bara att kunna bestämma sig också!! Diamantsvart är ju snygg, men det vore kul att få en ny kulör på bilen, den ska ändå lackas inne i dörrar, bagage och motorrum så då finns ju möjligheten... Länk Mvh Tjäder |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.