AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
849

Vilka färger fanns M535 i?

Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
Ska lacka om bilen under kommande vinter, och skulle vilja veta vilka kulörer som M535:an fanns att få i. Om jag väljer en annan än den jag har nu (diamantsvart) så ska det ju givetvis vara en originalkulör! De jag vet om är Malardgrön, brilliantröd, alpinvit och silver.

Länk

Mvh Tjäder
Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
Nu fick jag hjärnsläpp, malardgrön är väl en Ford färg?? Jag menar den där snygga mörkgröna, ni vet nog vad jag menar...

Länk

Mvh Tjäder
Royalblå fanns också.

Jag tycker dock att du ska lacka bilen i den färg den hade när den lämnade fabriken!

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
Gemini__
Malachitgrön fanns på den tiden, ljusgrön. Och sedan fanns det achatgrönmetallic(stavning?) åxå, mörkare till färgen. Ja, två gröna färger från mig da =)

Mvh:
Thomas

Svenska M5 E34 registret: Länk
1985 och 1986 kunde M535i beställas i dessa färger:
Alpinvit
Zinnoberröd
Polaris metallic
Arktisblå metallic
Achatgrön metallic
Diamantsvart metallic

Iaf enligt den svenska färgkatalogen. Det fanns ytterligare 13 färger att välja på för den som nöjde sig med en klenare modell, men av någon anledning var färgurvalet begränsat för toppmodellen.

1987 byttes några av färgerna ut och då såg det ut så här:
Alpinvit
Zinnoberröd
Lachs silver metallic
Royalblå metallic
Malachitgrön metallic
Diamantsvart metallic

Mvh
/Janne

FS
483
FSRacing
BMW 2002ti -69
BMW 2002ti (turbo) -70
BMW 1600-2 -71
BMW 1602 (turbo) -75
BMW 740iAL -01
BMW M5 3.8 -94
Den mörka grön metallic är ju bara såå snygg!!
Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
Ja, jag är också svag för den Achatgröna, som den tydligen heter. Tack ska ni ha för infon, grabbar. Nu gäller det bara att kunna bestämma sig också!! Diamantsvart är ju snygg, men det vore kul att få en ny kulör på bilen, den ska ändå lackas inne i dörrar, bagage och motorrum så då finns ju möjligheten...

Länk

Mvh Tjäder
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.