AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.770

Vinterbil...Vad kör ni för någon?

Sida 2 av 3
ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
Fortsätter med min ljusröda Z4 under vintern. Hardtoppen hänger i förrådet.
Em
215
Emm
M3 Coupé -05 (svart/svart)
S6 Avant -07 (svart/svart)
X5 -- fast jag har en uppsättning vinterhjul även till Z3:an så den går att köra om det skulle behövas...
Kul skämt!

Jag drar er! ;) PS. Min kompis försökte att dra mig och mina kompisar igår på motorcykel, slutade med att han körde i 150km/h rakt in i ett staket och fick motorcykeln över sig, ligger på intensiven nu!

MVH
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Har inte bestämt mig om jag skall köra Z4àn eller köpa en Volvo 745 eller nått liknande! Hmm vinterdäck till Z4àn måste bli 17" med 225/45 kostar som en gamal 745à

"Z4 love it"
har lånat en Opel Tigra i går. det verkade vara rolig bil att ha på vintern...i alla fall roligare än en Peugeot 206 jag hade förra vintern...
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Vart compact -01:a förra året och lite saab 900-81:a . I år blir det troligtvis någon bränslesnål E36:a av tidig årsmodell . ev. i värsta fall får 1802:an sladd på vägarna ;-)

*köper en z4:a 3.0 i vinter/vår)*

///MVH TONY
ja går på vintern då moppen står i garaget..ehhehe
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Yatooil: Vi får vara glada att Vaxjö ligger så långt bort!! :-)

Ganska kul att rejsa mot hojar annars, det är en och annan som blir förvånad när de får pisk av en bil.

/Caspar
Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Vinterbil1=M535i-86.

Vinterbil2=735iA-88.

Har inga andra bilar på G heller ;)

Mvh Janne.
Min rätt så tunga 525:a med antisladdsystemet urkopplat är så sinnessjukt kul när det blir halt :) men jag önska jag hade en billig saltätare som vinterbil! kanske köper en?!

Mvh Dragolito
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Då den röde står still (vilket det verkar bli mer och mer) får den rostige med inslag av silver bära runt mig, Mazda 323 med 20000+ på mätaren. Att den gick igenom besiktningen utan att gubbarna garvade knäna av sig ser jag som ett tecken att plåga den ännu hårdare (fast då skjuter den lite olja, hm). Grymt skönt att kunna parkera var som helst utan att bry sig om dörruppslag! :)

mvh
Anders

PCS #8050
köpte mig en golf från -83 för 2000 kr, fick byta trösklarna och renovera bromsoken så den har blivit lite dyrare än tänkt :) men nu skall den besiktigas så jag kan ställa av e36 i månadsskiftet är det tänkt...

MVH
Johan K
Opel får man ju utslag av, så jag håller mig till min fransyska (R5 GTS) även denna vinter

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Kloka ord Fredrik!! :-) Fast en R5 är väl inte så mycket bättre.. Det är iofs en riktigt kul vinterbil, körde en TRÖTT R5 i mina ungdomsdagar och jag har nog aldrig kört så brett med någon annan bil efter det trots framhjulsdriften. Den ställer ut direkt på motorbroms och vill man häva sladden behöver man bara stampa på gasen och släppa ratten!! :-)

Försöker få tjejen att flytta in så jag får tillbaka min E60.. Den kan ju funka som vinterbil, annars får det väl bli någon av firmans Volvos som står och skräpar.

/Caspar
Länk
Caspar, Jo, den är ju fransk... (skäms lite) men om man kör med baguetter i bakrutan och baskern på sne så går det rätt bra ändå. Startar alltid, hyffsad värme, och kul är den ju faktiskt trots sina fjuttiga 75 Hk, jag lade de sämsta däcken bak förra vintern, å hej vad brett det går. =)

Hoppas det fryser till på sjön i år, då skall det sladdas.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Jag hade på den tiden en variant med 37!!??!! Hk men kul var det ändå med blanka bakdäck och hyffsade framdäck.. :-)
he
33
herrcity
Z3 2.8 -98
Jag är nog värst av alla, jag kör micra 1,1 l -84
Det funkar utmärkt för mig med min 323i på vintern. Kul med bakhjulsdrivet !! , tål inte "felhjulsdrift" ;).
En E46 compac provkördes i helgen och det blir den eller en Mini eller hör och häpna en A3.
Fast det blir inte en "vinter bil" utan året om andra bil. Vi hade en Pegge 206GTI av nyare model förra vintern och jag fick nästan plastalergi i den :-)

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

al
371
alfatok
850IA -91,735 IAL -92, 530 IA -03 (E60). 3.0 L -75
Jag kör nog den ultimata bilen på vintern.
Alfa-Romeo 164 V6 Turbo!! SÅ skoj!!

alfatok....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.