AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.772

Vinterbil...Vad kör ni för någon?

Sida 1 av 3
.......snart är det ju trots allt vinter och köra M Roadster ska jag inte göra. Farligt med 321hk på snön samt att bilen stilts ganska hårt under vinterhalvåret vid körning, salt osv.....

Vad ska man köpa sig för vinterbil, funderar på en Opel, Ja ni ser rätt, skäms en del men den ska ju trots allt tuktas under vintern....Närmare bestämt en gul Opel Tigra...vad tycker ni, är det en ok bil?

MVH Fidde
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Vad i helv...!? Opel Tigra, den är ju inofficiell bil för Pride-festivalen! ;D Skämt åsido, jag tror säkert att en sådan fungerar bra för vinterbruk. Praktiskt med framhjulsdrift och jag antar att priserna på dem ligger på en human nivå.
Jag själv åker mest buss under vintern, varvat med lite 520iT då och då.

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Opel Vectra!

------
Länk
Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Måste sägas att jag kör även min 323. 325:an går inte eftersom den är för låg. En annan sak, jag är i fel forum och tråd kanske. SSSorry;)

------
Länk
Länk
eF
900
eFx
520d Touring -09
Goffe!!! :)

/eFx
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Nissan Sunny =) Eller ja, den funkar ju iofs som sommarbil åsså nu när vi har sådan underbar skitsommar. :\
jag har ingen, inte råd.. men om jag skulle skaffa en så skulle det nog bli en e30... antingen 325i eller 325ix...
tänk så kul man kunde ha ;)

//Svebba
- Jag är schnell !
De blir lilla golfen, önskar man kunde rulla med sjuan till våren men i stockholm så härjar saltfetischisterna fritt =//

Hawar
Min förra vinterbil skrotades för ett par månader sen och nu har jag skaffat mig en ny. En häärliig Saab 900 -87 som har gått
34 000 mil, helt underbar vid omkörningar :/

Mvh
Hawar
det var en Pegge 206 förra vintern. jag är sugen på en mini i år...

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Har precis gjort mig av med min 745:a så denna vintern ska det glidas Cheva Astro =)
Helt ny lackad i Bmw:s Titansilver med alufälgar med STORA traktor sulor på =)

Mvh BJÖRN

Har förvisso ingen Z-modell, och har heller inte för avsikt att ställa av E34:an under vintern. Däremot så tänkte jag ändå köpa en vinterbil, att köra med på de allra slaskigaste dagarna (inte lika kul att köra på ställ med automatare heller ;-)

Det får bli en billig E30 eller E28 i vinter!

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Audin är på väg att bytas mot en V70 2.4T-02, men om den blir kvar eller byts mot något tyskt (gärna med propeller-emblem) får tiden utvisa.
Honda Accorden får tuffa på som 3:e bil. Ser ut som en folkracebil(lite överdrivet kanske....) men under de år jag har haft den så har jag bara bytt ett positionsljus på den, det är allt.....

/B
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Har två st Audi 80 en -92 o en -93 helgalvad kaross = ingen rost.....
Dom bästa bilköpen som någonsin gjorts.... förutom "bettan" fösståss.
Vinterbilar tuktas hårt på saltade vägar och jag måste säga att dessa två har gått hårt på vintern och det är banne mig ingen rost någonstans, så nog är det skillnad på plåt och plåt...
Båda ligger på dryga 20000 mil nu.

Nä min rek. är en Audi 80 från -92 -94 finns med fin 4-hjulsdrift också....
Jag pyntade 30' för -93'an och 38' för -92'an(mkt bättre lack) för 2 år sedan.

/PG

st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
en grand cherokee får nöta vinterväglag, dessvärre har den blivit favorit året om så den körs numera dagligen.
Känns som att svära i kyrkan...
Min 325:a är dock suverän när man ska köra långt eller har bråttom.

Automat är bekvämt
1BJÖRN: Astorn är fet! ;)

Själv gled man runt i en Smart förra vintern, men detta år blir det något annat. Förmodligen en E30.

MVH / Jacob
Bm
73
BmwNike
1969 Dodge Charger RT 440 (Factory Triple Black car!)

M3 E36 95 Röd
E36 325 e väl en bra vinter kärra, driver bak å man får bra komfort för pengarna..

Åka utan tak e gött!!
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Fick ju vinterbilen såld i förra veckan (Z3 2,8a...!!!??). Misstänker att tjejen lägger beslag på E60'n.. så jag får väl gå då...

Eller varför inte en Z4 3.0... Lagom trött vintermotor!! :-) Den jag var på g att köpa i början av sommaren är fortf till salu. Kanske dags för ett skambud!!

Masten: Är Du homofob eller vadå??? :-)
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
inte mycket att skryta med - en Peugeot 205 XS -88. Men faktum ar att denna skitsommar (ja inte just nu idag) har den fått rulla en hel del tof jobbet. Och har solen råkat skina, är det öppningsbara glastaket inte fel heller. Jämfört med 6an drar den mindre än halva soppan, så bara där betalar den sig. Fast jag undrar varför frugan inte släpper 5an?

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Caspar: Inte är jag homofob, jag är bara mån om yatooils rykte :)

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Masten: Jag tror nog Yatooil sabbar sitt rykte alldeles utmärkt även utan en Tigra... (Yatooil: driver bara lite med Dig.. :-))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.