AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
534

Ac fråga?

Ki
280
Kitte
320i-95(E-36)
När jag startar ac:n i bilen på tomgång så rasslar det från den saken dår remmen snurrar på vet inte vad det heter(sorry)När jag sen gasar upp till ca:1000 varv så slutar det att rassla vad kan det vara har sökt men inte hittat något!.En sak till den stora fläkten som sitter i fronten när skall den snurra? alltid när ac:n är igång eller?Det blir inte riktigt iskallt med ac:n igång heller eller det ska inte bli iskallt på 18 grader?

Länk:Länk

Bmw 4 ever and ever....
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Den saken är nog kompressorn. Har precis fått lite erfarenheter i detta "tack" vare min Passat. Det började med att den började kyla dåligt och ca 80 mil senare ville remmen, men inte kompressorns svänghjul....
Det kan vara så att din kompressor eller ett lager i den är på väg att skära ihop. Kolla upp det så kanske du kan spara en peng!

/Andreas
_____
Länk
Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
tjenare wolv har rätt i att det är kompressorn som startar, men jag tror inte på kompressor haveri låter nästan som du har för lite köldmedie i systemet,

Att den stannar när du varvar kan bero på att trycket på lågtrycksidan blir mindre när kompressorn ökar i varv och då bryter den på en lågtruckspressostat

Mvh Johan
Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
tjenare wolv har rätt i att det är kompressorn som startar, men jag tror inte på kompressor haveri låter nästan som du har för lite köldmedie i systemet,

Att den stannar när du varvar kan bero på att trycket på lågtrycksidan blir mindre när kompressorn ökar i varv och då bryter den på en lågtruckspressostat

Mvh Johan
Tjenare.

Jag tycker att du ska fara o kolla upp det på närmaste ac firma!
Kan vara att de e för lite gas men som sagt de kan också vara nått lager i kompressorn! Det är ett vanligt fel på saab 93!

//Holm

Holmen
Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
Var lite trött när jag läste frågan, jag fattade som att kompressorn slog ifrån vid varvning av motorn, låter som missljud från kompressorn så åk du till en ac firma och kolla upp det.

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.