AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.556

Jag piskade Maybach, Otroligt men sant.

Jaha, då har man gjort det, dragit förbi en Maybach. Killen gav garanterat allt bilen hade att ge och jag tror på fullaste allvar att min bil är snabbare och bättre än hans. När jag rullade förbi med min S60 såg jag hur hans avundsjuka blick följde min svarta lyxlimo. ;-)))

Allvarligt talat så såg den lite mindre vräkig ut än jag trodde att den skulle göra, bakifrån iaf, från sidan och framifrån är det en annan historia. Vet tyvärr inte om det var den långa eller korta versionen men var det den korta så måste den långa versionen va enorm :-)

Nån som vet hur många som sålts i Sverige ? Och hur har det gått med försäljningen av denna koloss rent allmänt ? Kul att få ha sett en iaf, skulle dock aldrig köpa en själv även om jag hade råd, lite för mycket "titta på mig, jag har mycket pengar" över den bilen.
Maybach 62 0-100 på 5,4 enl fabriken... tror nog inte en S60 hinner med (ens i dina våta drömmar) tyvärr......

Det är det som skilljer oss åt: dom som KAN och dom som VILL.......

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Gasar-Magnus: Skönt att du greppade ironin i mitt inlägg...
bmw320i; Om bilen hade regnummret Maybach var det den långa 62:an det är den du får provköra om du är spekulant men det är du väl knappast med tanke på ditt inlägg.

Enligt MB Akalla hade dom sålts upp åt fem stycken för året samtidigt som jag hämtade min första 57:a har tre stycken nu varav en privatimport;)

Mvh Stephan
Stephan:Jag kunde ju inte få dragkrok på min tilltänkta 62a, så jag satsar på den här i stället: Länk ,den visar väl på att jag har still och klass inte sant??

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Magnus; Behöver du krok för att dra ett täcktsläp som alltid måste vara med eftersom bilen uppenbarligen inte tål vatten??? vilket jag tror Maybach klarar vet inte säkert dock jag har aldrig haft någon av mina ute i det fria.....

Mvh Stephan
Jag kan då för allt i världen inte begripa hur någon kan vilja köpa den avlånga valrossen till s-klasskopia som går under namnet Maybach. Inte när det finns Rolls Royce, producerade under BMW-flagg, och som är så vacker att tårarna börjar rinna. :)

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
Som ägare till 3 Maybach;) får jag försvara märket kan i viss mån hålla med likheten med S-klass men sämre bilar att kopiera finns ju men förutom det och det astronomiska priset en S65AMG kostar endast 2miljoner och är diskretare så om man känner sig snål borde det vara den lyxbil man väljer är Maybach nr1 bland dom ultradyra sedanerna medan Phantom i mina ögon är ett hån mot Rolls-Royce vänner en dålig retrokopia av den mycket vackra Silver Cloud från 50-60tal en vagn som passar bäst för bling-bling folket i USA eller dom nyrika i Ryssland/Asien
dessutom med den låga toppfarten av 240km/h vilket betyder frånkörd av en AMG inköpt snikmerca vilket inte har obetydligt prestigepåverkan åtminstone inte för en person som lever på en kontinent med fri fart.....

Mvh Stephan
Stephan735i: Korrekt, jag är inte spekulant ;-)

Det var den bilen du nämner som jag såg.

Jag instämmer med Kalle angående RR Vs Maybach men hade nog nöjt mig med en faceliftad 745i och lagt den överblivna växeln på en Gallardo eller 360 Modena istället, och därefter hade jag väl haft pengar över till en hyfsad båt också ;-)
Oj då, har aldrig sett någon maybach på riktigt.
Hade jag pengarna och en garage plats för den så skulle jag inte tveka att beställa mig en...ju större dessto bättre.;o)

Ny bild 10 Juni-
Länk
Stod en Maybach och en Ferrari 360 Modena parkerade framför lyxjakten Lady Moura i Monacos hamn när jag var där för nån vecka sedan. Fett... :-)

/Micke
V12 LeMans
När det finns Alpina B7 e65 ? ( för ca 1 miljon sv kr )
( Jag vet , AMG S65 kör ifrån B7 , men är Alpinaentusiast så är man )
;-)

Maybach har man bara om man inte orkar köra själv ?
Enligt uppgift är detta den enda Maybach i Sverige. Jag tycker mer att den ser ut som en Rolls som man lagt i blöt så den svullnat lite ;)

Men, men betalar man för en sådan bil kan det ju vara tryggt att veta att om något går fel skickar bilen en förfrågan ner till Tyskland och ett team med mekar åker upp (iklädda fotsida skinnrockar såklart) och ser till att problemen löses pronto.

Kanske något för BMW istället för 3 års fri service. Gör som Dell 24 timmars på platsen service, skiljer definitivt it dem som biltillverkare då...
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
En sanslöst ful bil. För ett par veckor sedan "cirklade" jag runt en tyskregistrerad Maybach som var på väg söderut från Stockholm. En bastard. Jag var tvungen att se den från olika vinklar och varierade med att ligga såväl bakom som framför. Vi låg kring 140-150 från Älvsjö till Södertälje (då jag svängde av). Jag noterade särskilt att karossen krängde en hel del i kurvorna, och då var det ändå motorväg. Nej, det är INTE en bil i min smak. Avnjutes sannolikt bäst i baksätet!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.