|
|
|
|---|---|
|
Hej allihop Har en fråga ,, har precis köpt mig en 328i -98 Det jag undrar är : När jag slår på tändningen så står det oljeservice men varje gång e det olika igår var det 5900 mil senare på kvällen var det 5850 mil och idag var det 5700mil (vilket jag precis kört) och senare idag så stod det 5600mil .. va fan blir det så för ?? någon som vet eller har erfarenheter av detta ? Tacksam för alla svar | |
|
Ändrar kilometermätaren sig? Bilen: Länk |
|
|
Miltalet visar hur långt det är kvar tills nästa service, dock är siffran baserad på hur din bensinförbrukning är då du "tilldelas" ett visst antal liter bensin mellan varje service; Dvs. gasar du blir det ett kortare intervall, kör du som tant Rut får du ett längre intervall. /Johan |
|
|
aha e det så det fungerar ,,, (vilket satans blåbär jag är) ok så jag har alltså enligt senaste uppgiften 5600 mil kvar till nästa byte ? Så var det inte på min senaste bil ,, jag menar då stod det att nu är det dags att byta olja grabben annars ja ,, men men ok då tror jag att jag förstår 5600 mil kvar alltså tack för svaret |
|
|
5600mil??Det står nog 5600 Km....I annat fall e de nåt som e galet!! "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
| Haha det e klart det e KM vi snackar sorry ,, och blond e jag också , , vad är normalt hur ofta brukar det vara mellan oljebytena om man gillar att gasa lite | |
|
För E46 gäller ca 2500 liter bränsle mellan servicarna mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Serviceintervallerna på e46 baserar sig på ca 2500 liter bränsle mellan varje service. Oilservice-insp1-oilserivce-insp2 osv. Vill man vara ordentlig byter man olja/filter själv vid halva serviceintervallen dvs ca 1250 mil. Givetvis Castrol SLX eller likvärdig olja. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.