|
|
|
|---|---|
|
Hej allihop Jag har nyligen införskaffat mig en 328i -98 som bara rullat ca 5700mil är helnöjd med hur bilen går och utseendet men ... jag har lite svårt för att bli ifrånåkt heltenkelt har ni några bra tips på trimmning förutom chippning och filterbyten? finns det någon som har erfarenheter osv ? Tacksam för alla svar | |
|
Länk kan hjälpa dig, de kostar, men du får snudd på m3 prestanda för en ganska rimlig peng med tanke på hur dollarn står. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Ok skall se till att bruka sökfunktionen så du slipper mina inlägg. Och visst skulle det vara trevligt med lite hjälp ang detta för det lär behövas...men du bor herregud i skåne vilket e riktigt långt bort. |
|
|
Misstolka inte mig, jag bor i skåne, men esstuning bor i norge. Att jag skriver ut bruak sökfuntionen beror på att de dagligen postas minst ett 10 tal ämne som redan finns besvarade en sökning bort. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
I den här kuliga skaran räcker det knappast med chip/filer för att slippa bli ifrånåkt. :-D Slit ut rovan, ta isär, svarva ner kolvarna alternativt sätt dit en metall-topplockspackning från ex köhler. Bygg eller köp ett grenrör för turbo och smäck dit en bra turbo. Byt till en kraftigare koppling. Större spidare Sätt dit en bra intercooler. Bort med orginalsprutet/tändningen dit med ett eftermarknadssystem. Sedan blir det till att snickra oljerör, intercoolerrör, downpipe. Till sist mappa grejerna. Sedan slipper du nog bli ifrånåkt i första vändan :-) annars får du trimma mer. Finns en massa annat att pyssla till också men i stora drag... mvh//M "Man skall sikta mot stjärnorna, då når man iallafall trädtopparna" andra bilar:Saab900T16@TD04 |
|
| wendtan. var det du som dela ut sachs kepsar nu senast på jägersro? =) | |
|
Fredde: njae, de borde varit Kalle om jag känner honom rätt. Sachs fanatiker som han är. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Du turbovulc, det låter som om att du hållt i hammarn förut... det där e juh verkligen något att tänka på och spara till fast frågan är om du vet något billigt garage som hyrs ut för en längre period och om du själv kan ställa upp med lite kunskaper osv ... |
|
| Eller ska man heltenkelt slå till med en m3:a istället | |
|
Fredde535m, wendtan har rätt, det var jag som delade ut SAHCS- kepsar på träffen. Hoppas den passade :)) Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.