AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.423

Min bil laddar ej..

Hej.
Jag undrar om någon av er har nån teori om varför min M5:a inte laddar batteriet?
Jag har köpt ett nytt batteri då det gamla var dåligt,men det hjälper inte.
Jag har mätt över batteripolerna och spänningen ligger under 12 volt vid tomgång(borde väl visa ca 14 volt om jag inte minns fel)
Kontrollampan för laddningen lyser inte när man slår på tändningen men är hel då jag har kollat den.
Många bilar tar ju startström till generatorn den vägen och jag undrar om så är fallet även till denna,samt även om nån av er har stött på nått liknande fel eller kan ge nån trolig orsak till varför den inte lyser.

Hälsn.
Mathias
Fr
411
Fredrik Larsson
Z3M Coupe-99
M3-88
523iM-00
Hejsan...

Hade samma fel på min 525TDS.. den laddade inte men lampan lös ej!
Provade först att byta kolen men det hjälpte inte så jag fick byta hela generatorn.
Trodde oxå först det var batteriet...men icke!

/Fredrik Larsson
BMWCS syd #4131
Hejsan.
Ja nu laddar den igen.
Lämnade in generatorn för renovering och sen var problemet löst, och jag lycklig som slapp åka fiesta mera....
tjena ja har samma prob hur mycket fick du ge för en renovering av generatorn ?
Samma fel hade jag på min M5 -91, ingen laddning men batteri lampan blinkade ändast svagt till vid start... Tydligen ett typfel på varningslampan?

Kolla vid generatorn vad den ger?
Ja glömde, renovera generatorn e ett bra lösning för en ny generator e dyr. Kommer inte ihåg vad min renovering kostade eftersom firman jag köpte bilen från gjorde detta på garanti/goodwill.
Jag har för mig att renoveringen kostade 750 spänn.Billigt javisst men ibland ska man väl ha tur också :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.