|
|
|
|---|---|
|
Hej! Imorgon bär det av mot Tyskland på en liten semester/bilköparresa. Det är en BMW 3-serie som står på inköpslistan. Resan kommer att ta oss till Dusseldorf-Frankfurt-Stuttgart-Munchen. Detta blir mitt första bilköp utomlands så ett par tips kunde vara bra att ha nu så här i elfte timmen. Kan ni till exempel rekommendera/VARNA för några handlare utmed den valda färdvägen. Jag har rätt bra koll på bilar i allmänhet men har ett dilemma dock. Jag kan inte tyska. Min flickvän som följer med kan förstå men har svårare att prata tyska. Hur är bilhandlarnas kunskaper i engelska och hur stort problem kommer våra tyskakunskaper att bli tror ni. Och så en sista fråga....vad betyder "rauchenpaket"? Är bilen inrökt eller är den utrustad med tändare och askkoppar. Det sistnämnda är väl standard eller?? Som sagt, alla råd är välkomna! MVH Kalle | |
|
Hej! Rekommenderar dig att läsa igenom Importguiden, där finner du det mesta du bör veta. ---> Länk Av de handlare som jag har stött på så har engelska inte varit något problem. Försök hitta relativt stora firmor så är det nog igen fara. Lycka till! MVH / Jacob |
|
| Rauchenpaket är precis som du säger med askoppar, tändare. Det går nämligen att välja bort detta. | |
|
Jag skulle naturligtvis sagt att jag har läst importguiden redan så det är egentligen råd utöver denna som jag är ute efter som till exempel tips om handlare. Tack för ditt svar Jacob_M3. |
|
|
Auktoriserade handlare brukar iallafall ha någon som kan prata engelska, dessutom känns det säkrare att handla där + enkelt att göra ett miltest via DIS. Utomhushandlarna med flaggor kan nog oftast bara ett språk + känns mindre seriösa. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Men priserna som finns hos de "auktoriserade-handlarna" i Tyskland tycker jag är ungefär på samma nivå som de "icke auktoriserade eller privata" annonser här i Sverige. Jag var i Tyskland i våras och tyckte att de auktoriserade handlarna var dyra i jämförelse med de privata annonser i exempelvis mobile.de. ------ Länk Länk |
|
|
Tack för alla svar! /Kalle |
|
|
ska med imnportera min bil från tyskland, har hört att dopm är lika dåliga på att prata engelska som vi svenskar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.