AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
514

Fösäkring till Z#

he
50
henganZ3
Z3 1.9i -02
hej, har precis importerat en jätte fin Z3 1.9 från tyskland. Inga problem alls förräns nu när jag skall fösäkra den. Typiskt Sverige. Bolagen kräver omkodning av nycklar och tjafs. Någon som har tips på ett försäkrings bolag som inte är så gnälliga!

Tacksam för svar!

MVH

Henrik

anders_m
det finns nog bara 1 försäkringsbolag som inte kräver något på import bilar.

Är inte säker på namnet men testa ring dem här försäkringsrådgivarna dem brukar veta alla bolagen.

Jag fick hjälp me min och jag sparade 2500kr =).......

tror att deras nummer är något på 08 - 4429980 eller 84 på slutet, är inte säker.

Men jag hittade dem på www.forsakringshjalpen.se

Lycka till................................för det "#¤#"¤ när det gäller importförsäkringar..
he
50
henganZ3
Z3 1.9i -02
Tackar så mycket!

Kan vara salus ansvar kanske?

ol
70
olg
Svart Z3M coupè -99
Har du tänkt på att det du tycker är "gnälligt och tjafs", kanske är för att försäkringsbolget inte vill att din bil blir stulen!

mvh
olof
Nybliven ägare till importbil med omkodade nycklar
anders_m
Ja just så var det men jag fick ett bra alternativ från länsförsäkringar och dem krävde inget krav, förutom då att man hade mobilizier och märkta rutor.

Är väl beroende på hur en bil klassas hos bolagen. Men hoppas du hittar något billigt och bra försäkring.

he
50
henganZ3
Z3 1.9i -02
Mobilizer finns det ju i en Z3 från -02. Men tydligen så måste man koda om den i sverige. Någon som vet vad detta kostar hos BMW?

he
50
henganZ3
Z3 1.9i -02
Förstår vad du menar OLG, vad kostade det för dig att koda om och märka rutor?

ol
70
olg
Svart Z3M coupè -99
Omkodning av nycklar ca 500:-

Länsförsäkringar där jag har bilen försäkrad betalar märkningen av rutorna.

Vill samtidigt rekommendera detta bolag, billigaste försäkring
på både nuvarande Z3M och min tidigare 325ci.

Inbyggd starspärr (mobilizier) finns efter EU-beslut i alla nya bilar fr o m -98.

mvh
olof
anders_m
detta med startspärr...är det inte från år 96??

Kolla även med er hemförsäkring med respektive bolag för det kan minska på premien på både hem och bilförsäkringen.

Svärd
Det är väl just det att startspärren sitter i nyckeln och kodar man om den så spelar det ingen roll om man inte har alla nycklar, bara dina omkodade passar. Det är ju det bolaget vill. Plättlätt och även du är säker på att ingen annan har en nyckel som funkar i Din bil!

///Martin
he
50
henganZ3
Z3 1.9i -02
Hej allihopa!

Kodade nycklarna idag, kostade 980 på förenade bil i malmö. dessutom spärrade dom övriga nycklar så att inga "obehöriga" kan ta sig in i min pärla!

Henrik

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.